כתבות מגזין

"האב שנפצע מרקטה חשש רק מדבר אחד, ואז הפתענו אותו"

כשאדוארד ויינשטוק נפצע קשה לאחר שביתו ספג פגיעה ישירה, הוא חשש מכך שלא יוכל לקיים את אירוע בר המצווה של בנו. הרב מנחם קוטנר ביקר אותו והודיע לו שיעשה הכל כדי שיוכל לחגוג בלב שקט. ימים ספורים אחרי בר המצווה מספר קוטנר בהתרגשות: "זה היה אירוע שלא יישכח"

אא

בחגיגות בר המצווה של משפחת וינשטוק מאשקלון, עין לא נותרה יבשה. רק לפני כחודש וחצי קשה היה להאמין שהמשפחה תצליח לחגוג בשמחה כה גדולה את האירוע, מאחר שביתה נהרס עד היסוד לאחר שנפגע באופן ישיר על ידי רקטה. בני המשפחה ניצלו בניסי ניסים, אך האב אדוארד נפצע באורח קשה ואושפז בבית החולים סורוקה. אלא ששם, בבית החולים, ארע המפנה המדהים והאירוע המרגש של חייו.

 

"אמרנו לו: ניקח הכל על עצמנו"

הרב מנחם קוטנר, מ'צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור' סייר באותם ימים בבתי החולים השונים, כחלק מתמיכתו במשפחות השכולות והנפגעות. "הגעתי גם לבית החולים סורוקה וביקרתי את החולים", הוא מספר בשיחה ל'הידברות'. "המטרה שלי הייתה לשמח אותם, לחלק להם מתנות ולהעניק להם חיבוק גדול, ואז כשנכנסתי לאחד החדרים פגשתי את אדוארד ויינשטוק. הוא שכב במיטה וראיתי שהוא סובל מכאבים גדולים מאוד, כשמצבו לא קל בכלל. אמא שלו ישבה לצדו וגם היא נראתה מדוכאת מאוד. ניסיתי לפתוח בשיחה ואז אדוארד אמר לי: 'תשמע, כל הפציעה והכאבים הם דבר אחד ואני מאמין שהם יחלפו, אבל הדבר שהכי מפריע לי כעת הוא שהבן שלי – שקד, עומד לחגוג בעוד חודש וחצי בר מצווה, ואין לי מושג איך נצליח לחגוג את האירוע. הרי הבית שלנו ספג פגיעה ישירה והפך לעפר ואפר, לא נשאר ממנו כלום. אני שוכב פצוע ולא יכול לארגן שום דבר, מה אעשה?"

קוטנר מספר שעוד לפני שהוא הספיק לחשוב איך לסייע באופן מעשי, הוא דבר ראשון הבטיח לאדוארד: "הגענו לכאן בדיוק בשבילך, בהשגחה פרטית. התפקיד שלנו הוא לדאוג לך להיות בריא ואתה תעשה כל מה שאתה יכול כדי להתחזק ולחזור לעצמך. אנחנו נדאג לכל מה שצריך בשביל הבר מצווה של הילד שלך – תפילין, קייטרינג, אולם – את הכל ניקח על עצמנו. אתה צריך רק להתחזק". לדבריו, באותה הזדמנות הוא גם הבטיח לפצוע כי הוא ידאג לערוך את האירוע בכותל המערבי, ואז הוא גם יעלה לתורה יחד עם הבן ויברך את ברכת הגומל על הצלתו מהבית שנפגע.

איך אדוארד הגיב?

"ראיתי שהוא מאוד מתרגש, גם אמא שלו הייתה בהתרגשות גדולה. הם בקושי הצליחו לדבר, אבל היו להם דמעות בעיניים. בשלב הבא כבר החלפנו מספרי טלפונים ומאז ועד היום אני מלווה את המשפחה".

 

אירוע מיוחד ומרגש

בשבוע שעבר נחגגה בר המצווה של שקד, בנו של אדוארד, בהתרגשות רבה. הרב קוטנר מציין כי בניגוד לתכניות הם לא ציינו את האירוע בכותל המערבי יחד עם ברכת הגומל, מאחר שהאב עוד לא החלים לחלוטין. "כשביקרתי את אדוארד בפעם הראשונה נאמר לי שהוא סובל מכוויות קשות בדרגה 4, אבל היו לו ניסים גדולים וכעת הכוויות נחשבות לדרגה 1 בלבד. בכל זאת עדיף שהוא לא ייחשף לשמש ולכן בחרנו בשלב זה להימנע מלהגיע לכותל. מצד שני היה ברור לנו שאת הבר מצווה לא נדחה אפילו ביום אחד, לכן חגגנו בדיוק בתאריך באולם של בית כנסת הסמוך לבית החילופי שהמשפחה מתגוררת בו כיום, באשקלון".

הרב קוטנר מציין בהתרגשות כי האירוע היה מרגש ומיוחד במינו. "השתתפו בו כל החברים של הילד מהכיתה וכן בני המשפחה, הסבא, הסבתא והדודים. נערכה במקום גם תפילה חגיגית ושמחה. בגלל שמדובר בשלושת השבועות לא יכולנו להביא מוזיקה, אך חגגנו בהתאם לתנאים".

מבחינתו של קוטנר זה עוד לא הסוף. "אנחנו ממשיכים לתמוך במשפחה עד שאדוארד יחזור לאיתנו. אנו מאוד מקווים שכבר במהלך החודש הקרוב נזכה ללוות אותו לכותל המערבי, ושם להשלים את ברכת הגומל, מתוך הודיה עצומה על הניסים".

תגיות:ניסיםבר מצווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה