חדשות בארץ

בושה: דגלי להט"ב בבית הספר – כן, הנחת תפילין – לא

תלמידים בבית הספר הרב תחומי למדעים ואומנויות בחדרה פנו לארגון אופק ישראל בתלונה על הפגיעה שחשו כשבבית ספרם נתלו דגלי להט"ב ונאסר עליהם לצאת ממתחם המוסד כדי להניח תפילין. מנכ"ל אופק ישראל, אלעד צדיקוב: "אות קלון וגישה חינוכית קלוקלת"

  • ג' אב התשפ"א
(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

צוות ההוראה בבית ספר בחדרה פעל לכפות מסרים להט"ביים על תלמידים, וניסה למנוע מהם להניח תפילין. כך עולה מתלונות של תלמידים בבית הספר שהגיעו לידי ארגון אופק ישראל.

האירוע החמור התרחש לפני כחודש בבית הספר הרב תחומי למדעים ואומנויות חדרה. תלמידים מסורתיים הלינו בפני המורים על הפגיעה שהם חשים בעקבות תלייה בוטה של דגלי להט"ב, שנעשתה בהוראת מנהלת המוסד. הם ציינו, כי טענותיהם לא זכו לאוזן קשבת ולמענה המביע סובלנות עם תחושותיהם.

בתגובה להסתייגות שהביעו עשרות הנערים מכפיית התכנים הלהט"בים בבית הספר, נפתחה מחוץ לשעריו עמדה להנחת תפילין. אלא שצוות ההוראה נעל את שערי בית הספר, ואסר על התלמידים להניח תפילין. הנערים סיפרו כי נאלצו לטפס על גדרות המוסד באופן בלתי בטיחותי כדי לברוח מהתוכן הבית ספרי שנכפה עליהם ולמצוא משען בהנחת התפילין.

במכתב תלונה להנהלת בית הספר, מחה מנכ"ל אופק ישראל, אלעד צדיקוב, על התנהלותה: "באופן בלתי סביר את כפיית החצנת אורחות חייהם של מיעוט, בניגוד למסורת ישראל – בחר המוסד לקדש. ואת הנחת התפילין תוך קיום אחת ממצוות היהדות היסודיות – בחר המוסד לגרש".

"לא ייתכן כי מוסד חינוכי יהודי בישראל, באיצטלה של פלורליזם, יסתום פיות תלמידיו, ויסרב להאזין לכל הפחות לדבריהם ורגשותיהם", הוסיף צדיקוב. "צעד זה הינו אות קלון לחוסר סובלנות והכלה בבית הספר לאומנויות ומדעים חדרה, ובפרט גישה חינוכית קלוקלת של הנהלת המוסד".

בסיום המכתב, שהעתקים ממנו נשלחו לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון ולראש העיר חדרה צביקה גנדלמן, דרש צדיקוב למצות את ההליכים מול האחראים ולבצע הפקת לקחים ראויה. עוד הוסיף, כי "נכון לקיים ערב שיח והתנצלות פומבית בפני עשרות התלמידים שרצו להשמיע את קולם הלגיטימי וכן ביקשו להניח תפילין".

תגיות:אלעד צדיקובתפיליןלהט"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה