חדשות בארץ

דיווח: אלו הדרישות של הרשות הפלסטינית לחידוש המו"מ

לקראת חידוש אפשרי של המגעים עם ישראל, הוכנה ברשות הפלסטינית רשימת דרישות מקדמיות שתוצג בפני הממשל האמריקני וממשלת בנט-לפיד

אבו מאזן (צילום: פלאש 90)אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אא

ברקע הרוח החיובית הנושבת במסדרונות הבית הלבן כלפי הרשות הפלסטינית, ברמאללה הוכן מסמך חדש ובו פירוט דרישותיה של הרשות מישראל לקראת חידוש אפשרי של המשא ומתן בין הצדדים. כך חשף הבוקר (ראשון) פרשן חדשות 12, אהוד יערי.

על פי הדיווח, המסמך שעדיין לא פורסם רשמית כולל, בין היתר, את הדרישה לפתוח מחדש את ה"אוריינט האוס" ואת המוסדות הפלסטיניים במזרח ירושלים שנסגרו בשנת 2001, בעקבות האינתיפאדה השנייה. הפלסטינים מתכוונים גם לדרוש את הגבלת פעילות המשטרה סביב מסגד אל-אקצא בהר הבית וחיזוק מעמדה של הרשות בהר.

בין הדרישות הנוספות הכלולות במסמך: הפסקת פינוי ערבים מבתיהם בירושלים; עצירת הרחבת הבנייה בהתיישבות ביהודה, שומרון ומזרח ירושלים, והורדת כל המאחזים הנמצאים על אדמות פלסטיניות פרטיות; הפסקת הריסת בתים בבקעת הירדן; והפסקת כניסת כוחות צה"ל לערים הפלסטיניות. במקביל לבנייה הפלסטינית הבלתי חוקית הנרחבת בשטחי C, הנתונים בשליטה ישראלית מלאה, הפלסטינים ידרשו להקצות להם באזור זה שטחים לצורך בניית מפעלים ופרויקטים תיירותיים.

בצל קשייה של הקואליציה השברירית בישראל להאריך את הוראת השעה של חוק האזרחות, המסמך כולל גם דרישה לחדש את הליך איחוד המשפחות הפלסטיניות ולאפשר את השתקעותן בישראל.

תגיות:הרשות הפלסטיניתארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה