עובדות שלא ידעתם

הידעתם ממה עשויים צבעי גואש?

מהי האשליה של מדרגות פוטיומקין, מדוע הזוחלים משירים את עורם, וכיצד הצרצר מצרצר? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

• הידעתם כיצד ממשיך זנב השממית לנוע לאחר שנקטע? כאשר זנבה של שממית, לטאה או תולעים מסוימות נקטע, הוא ממשיך לנוע זמן רב. בעוד אצל בני אדם, ואצל רוב בעלי החיים, החיים תלויים במערכת העצבים שבמוח, הרי שאצל בעלי חיים אלה, מערכת העצבים מפוזרת על פני כל הגוף. לכן גם כאשר הזנב נקטע – הוא ממשיך לנוע במשך זמן רב.

• הידעתם מהי האשליה של מדרגות פוטיומקין? מדרגות פוטיומקין שבעיר אודסה הן גרם מדרגות גדול מאוד, אשר מחולק ל-10 חלקים, שביניהם 10 פודסטים (-משטחי מנוחה מישוריים). אלא שלעומדים בתחתית גרם המדרגות, נראה שאין כלל פודסטים, אלא רק מדרגות רגילות, בעוד שלעומדים בראש גרם המדרגות, נראה שישנם רק פודסטים, ללא מדרגות רגילות כלל.

• הידעתם מהו המבנה התעשייתי הגדול בעולם? זהו המבנה של חברת בואינג, שבו נבנים מטוסי הענק של החברה. המבנה גדול כל כך, שניתן היה להכניס לתוכו את כל פארק דיסנילנד – ועוד היה נותר מקום לחניון גדול. גם הדלתות של המבנה הזה עצומות בגודלן, משום שדרכן מוציאים את מטוסי הענק הבנויים.

• הידעתם מדוע הזוחלים משילים את עורם? עורם של הנחשים, הסרטנים וזוחלים נוספים הוא עור קשיח, שאינו גמיש ואינו גדל יחד עם גופם של הזוחלים. לכן, מספר פעמים בשנה הם משילים את עורם, לטובת עור חדש ורך, שבימים הבאים יתחזק ויתקשה.

• הידעתם מהם צבעי גואש? צבעי הגואש האהובים על הילדים, הם צבעים בעלי גוון אטום. הם עשויים מפיגמנט בתוספת חומר עיבוי – לרוב גומי ערבי, ומים. לעיתים מוסיפים לגואש גם צבען גיר, כדי ליצור עובי ומרקם לצבע. הגואש הוא צבע זול, קל לניקוי, ודורש ערבוב במים בלבד, ומכאן הפופולאריות הרבה שלו בכל הקשור לילדים.

• הידעתם שעקרבים לא עוקצים את עצמם? מיתוס ידוע מספר שעקרב שחש סכנה לחייו עוקץ את עצמו ומת. המיתוס נוצר כנראה מתופעה שבה כאשר אש בוערת בסמוך לעקרב, הוא מת עוד לפני שהאש מגיעה אליו. אך הסיבה לכך היא ככל הנראה שהעקרב מנסה להילחם באש ולעקוץ אותה, וכך מקרב את מותו שלו. גם בחשיפה לחומרים רעילים, העקרב נע בתנוחה שנראית כאילו הוא עוקץ את עצמו, וכך מת.

• הידעתם כיצד הצרצר מצרצר? הרעש הקולני של הצרצרים לא נוצר מפיהם של הצרצרים, אלא מחיכוך של הרגליים האחוריות שלהם בווריד שבכנפיים הקדמיות – ממש כמו העברה של קשת על מיתר כינור.

תגיות:עובדות שלא ידעתםגואש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה