חדשות בריאות

קבינט הקורונה של בנט התכנס לראשונה: אלו ההחלטות

בישיבה הראשונה של קבינט הקורונה בממשלת בנט-לפיד, הוחלט שלא לאשר בשלב זה הגבלות חדשות על הציבור. השרים קבעו, כי היעד הוא הגנה מקסימלית על אזרחי ישראל מפני התפשטות זן הדלתא לצד פגיעה מינימלית בחיי השגרה

בנט (צילום: Alex Kolomoisky/POOL)בנט (צילום: Alex Kolomoisky/POOL)
אא

קבינט הקורונה של ממשלת בנט-לפיד התכנס אמש (ראשון) לראשונה, כדי לדון בצעדים להתמודדות עם התחלואה. בסיום הישיבה הוחלט שלא לאשר בשלב זה הגבלות חדשות.

ראש הממשלה נפתלי בנט והשרים קבעו כי בשלב זה היעד הוא הגנה מקסימלית על אזרחי ישראל מפני התפשטות זן הדלתא, לצד פגיעה מינימלית בחיי השגרה. בנוסף, קבע הקבינט כי במקביל להתמודדות עם זן הדלתא ההודי, יש להיערך לאיומים עתידיים באמצעות בניית תשתיות לאיתור ולטיפול בווריאנטים או בנגיפים אחרים.

עוד הוחלט כי ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, וממונה המעברים הבינלאומיים, אלוף (במיל') רוני נומה, יגבשו המלצה למודל האכיפה בנושא הבידודים, בדגש על חוזרים מחו"ל, לאחר שיקיימו דיון עם כלל הגורמים הרלוונטיים. יימשך מיקוד המאמץ במסע ההסברה לעידוד ההתחסנות, בדגש על בני נוער. 

בנוסף, השרים קבעו כי משרדי החינוך והבריאות והמטה לביטחון לאומי יגבשו תוכניות לפתיחת שנת הלימודים אל מול תרחישי תחלואה שונים. כמו כן, הוחלט לקדם תוכנית לריצוף גנטי מלא של כלל הנכנסים לארץ במעברי הגבול הבינלאומיים.

מוקדם יותר אתמול, אישרה הממשלה בישיבתה השבועית את תקנות משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה. בין התקנות – החובה המוטלת על כל נוסע ישראלי מעל גיל 16 למלא בנתב"ג הצהרה, טרם יציאתו מישראל, בה יתחייב שלא לנסוע לאחת מהמדינות שהיציאה אליהן הוגדרה כאסורה בשל התחלואה הגבוהה בהן (או הצהרה שנסיעתו מותרת לפי החריגים בתקנות). חברות התעופה יחויבו שלא לאפשר לנוסע ללא הצהרה לעלות למטוס, ומפעיל השדה יציב עמדות לסיוע במילוי טפסי ההצהרה. תקנה זו תיכנס לתוקף מחר.

עוד נקבע, כי החל מהיום יציאה למדינה אסורה בניגוד לתקנות תהווה עבירה פלילית ומנהלית, ותגרור קנס בגובה 5,000 שקלים על נוסע שחזר ממדינה כזו. בעניין זה, הוחלט להגביר את האכיפה, שתתבצע על ידי בקרי הגבול של רשות האוכלוסין וההגירה וכן על ידי שוטרים.

תגיות:נתב"גנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה