מעניין

הבחור העני מהודו הפך למיליארדר - בזכות ההשקעה הזו

נקודה למחשבה: אם כך זה בגשמיות, תארו לעצמכם מהי השקעה אחת ברוחניות, וכמה 'כסף' (או כיסופים) אתם יכולים לצבור בחשבון שלכם, בזכות מעשה אחד מדויק

אא

"בחור עני מהודו בשם מטה קובן הפך למיליארדר בזכות השקעה אחת שלו - של 5,000 דולר שהפכו למיליארד. 

אחרי שהרוויח, הוא שילם 70 מיליון דולר, עבור יצירת אומנות וירטואלית. למה שיעשה את זה? עוד נגיע לשם. 

כילד גדל קובן בשכונה ענייה בדרום הודו, במשפחה שבה גם הדברים האלמנטריים חסרו לעתים קרובות. "רוב חיי לא יכולתי להרשות לעצמי לקנות מחשב נייד, אלא רק דיסק און קי שעליו שמרתי את כל הדברים שלי. בלילה הייתי משאיל את המחשב הנייד של החברים שלי כשהם הלכו לישון, והשתמשתי בדיסק און קי שלי".

הוא ראה באינטרנט הזדמנות להתפתח, ולמד בעצמו איך לתכנת ואיך לבנות אתרי אינטרנט. "התחלתי עם אתרי אינטרנט פשוטים", הוא מספר. "אני זוכר את אחד האתרים שבניתי, שבו כל אחד יכל לשכור את שירותיו של פרילנסר בסכום של 10$. אבל זה לא הלך כל כך טוב, זה נכשל".

עכשיו, תקשיבו טוב:

הוא בנה 54 אתרים סך הכל, אבל לדבריו - 51 מתוכם היו כישלון גמור!!!

"יום אחד, תוך כדי שיטוטים שגרתיים ברשתות החברתיות, נתקלתי בפרסום על המטבע הוירטואלי ביטקוין, וזה נשמע לי רעיון אדיר להשקעה", הוא משחזר. "לקח לי בערך 10 דקות להבין שזה מה שאני רוצה, וששם אני רוצה להשקיע את עצמי. הבנתי שהטכנולוגיה הזו יכולה להיות ממש ענקית. זה היה רעיון גלובלי, והיו הרבה אנשים מכל רחבי העולם, שהיו נלהבים לגביו. זה גרם לי להרגיש שזה הולך להיות ממש גדול".

כולם אמרו לו שזה שיגעון חולף, גחמה זמנית ותו לא - אך הוא לא שעה לדבריהם, והמשיך להשקיע במטבע שהאמין בו. "כל דבר חדש נדחה בהתחלה. אני ידעתי לאורך כל הדרך שזה אמור לעבוד, אז לא היה אכפת לי שצוחקים.

"השקעתי את כל זמני בביטקוין, וניסיתי לבנות משהו מעל זה וללמוד יותר על הדבר הזה". 

וזה עבד. עבד עבורו בגדול: תוך כמה שנים, הוא הצליח להפוך ממהנדס תוכנה חסר כסף, למיליארדר - כאשר הערך של הביטקוין עלה לגבהים. 

ועדיין, אורח החיים שלו - לא השתנה במאומה. "לא קניתי אפילו מכונית אחת בכסף שלי. גם לא בית ולא מניות. אני ממשיך להשקיע במטבע, כי אני לגמרי מאמין שזה יעלה עוד. 99.9% מהכסף שלי, עדיין נמצאים בהשקעה ולכן לא רכשתי שום דבר עד עכשיו".

תגיות:ענימיליארדר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה