חדשות בארץ

יחיא סינוואר: "צה"ל לא פגע בתשתיות שלנו. נותרו לנו יכולות רבות"

מנהיג חמאס בעזה מדבר לראשונה לאחר סיום מבצע "שומר החומות": "יש לנו יותר מ-500 ק"מ של מנהרות ברצועה, ויכולת לשגר מאות טילים בדקה לטווח של 100 ו-200 ק"מ"

  • ט"ז סיון התשפ"א
סינוואר (צילום: עבד רחים ח’טיב / פלאש 90)סינוואר (צילום: עבד רחים ח’טיב / פלאש 90)
אא

יחיא סנוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה וממייסדי הזרוע הצבאית של הארגון, התייחס אתמול (רביעי) לראשונה למבצע "שומר החומות". בדבריו, שכללו דיבורי רהב שנועדו להעלות את המורל של לוחמי חמאס, טען סינוואר שצה"ל הרס בנייני מגורים ולא פגע כלל ביכולות של חמאס. בהתייחסו לשיקום הרצועה, אמר: “חמאס והפלגים לא זקוקים לכסף. לא ניקח גרוש”.

סינוואר דיבר על הפגיעה בהר הבית: “על ישראל והעולם לדעת שזו הייתה רק חזרה גנרלית למי שיהיה אם תהיה פגיעה בהר הבית”. עוד הוסיף ואמר: "בתוך ישראל יש לנו יותר מ-10 אלפים מחבלים מתאבדים – למקרה שישראל תנסה לפגוע באל-אקצא, שכל אחד ייקח סכין לדקור בו, רכב לדרוס בו, או בקת”ב להבעיר בו את לבבותיכם”.

בהתייחסותו ליכולות של ארגון הטרור חמאס: “יש לנו יכולת לשגר מאות טילים בדקה לטווחים של 100 ו-200 ק”מ. יש לנו יותר מ-500 ק”מ של מנהרות ברצועת עזה – מתוכם נהרסו 100 ק”מ”.

“חמאס רצתה לסיים את המלחמה בירי של 300 טילים על גוש דן, אך בגלל המתווכחים שפעלו לרגיעה – לא ירינו. החלטנו לעצור את מטח הטילים הגדול שתכננו אחרי התערבות של מצרים, קטר ומתווכים בין-לאומיים”, הוסיף סינוואר.

לדבריו, לא קיים הסכם בין ישראל לחמאס: “זו הפסקת אש בלי תנאים”, אמר והוסיף כי "אסור למתנחלים לקחת את אדמתנו – עלינו להילחם בהתנחלויות. אני קורא לגדה המערבית להילחם במתנחלים”.

סינוואר ציין כי בסך הכל מדובר ב-80 הרוגים בלבד מהזרועות הצבאיות ברצועה: "מהתקיפות הישראליות ישנם 57 הרוגים שמשתייכים לחמאס, 22 נוספים מהזרוע הצבאית של הג’יהאד האסלאמי והרוג נוסף היה חבר בפלגים ברצועה".

עוד אמר סינוואר: “הפגיעות הישראליות לא הגיעו לתשתיות של הפלגים בעזה. הכשלנו את התוכנית לפגיעה ביכולות ההתנגדות ולהריסת המנהרות”. לדבריו, בארגון הורו לכוחות שלא לרדת למנהרות ועל כן, בזמן הפצצת המנהרות על ידי המטוסים לא נפגע לוחם אחד: “זו הייתה התוכנית של ישראל לתמונת ניצחון שהסתיימה בכישלון גדול”. בסיום נאומו התייחס לשיקום הרצועה ואמר: “חמאס והפלגים לא זקוקים לכסף. לא ניקח גרוש”.

כזכור, בשבת האחרונה, לאחר שנכנסה הפסקת האש לתוקפה, נראה  סינוואר בפומבי, לאחר ימים ארוכים של הסתתרות בבונקר. הוא נכנס לביתו ושלח מסר מאיים לשר הביטחון גנץ: “גנץ יודע איפה אני גר, הוא רואה אותי יוצא ונכנס, והנה לא נפגעתי”.

תגיות:חמאסיחיא סינוואר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה