סיפורים אישיים

דובי וינרוט: "חני שידכה לי מישהי עוד בחייה. היא אמרה לי 'מצדי תתחתן מיד'"

השבוע ריגש עו"ד דובי וינרוט כשחשף רגע מכונן ומסתורי אי שם בהתמודדות של חני אשתו ז"ל עם מחלת הסרטן, התמודדות שהכריעה אותה לבסוף לפני שלוש וחצי שנים

דובי וחני (בעיגול) ז"ל דובי וחני (בעיגול) ז"ל
אא

השבוע ריגש עו"ד דובי וינרוט כשחשף רגע מכונן ומסתורי אי שם בהתמודדות של חני אשתו ז"ל עם מחלת הסרטן, התמודדות שהכריעה אותה לבסוף לפני שלוש וחצי שנים.

זה קרה יממה לפני פטירתה. 

"זה רגע שעושה לי צמרמורת", הוא מספר בראיון ל'ווינט' ונזכר בנעמי בתם, שמילדות מתכננת את מסיבות יום ההולדת שלה, כמה חודשים לפני כן. "כשחני התחילה לדעוך אמרתי רגע. יום ההולדת של נעמי בשבוע הבא, ויכול להיות שלא נספיק. אז הקדמנו לה את המסיבה. זה היה יום שני, חגגנו לה יום הולדת תשע בבית הגדול והיפה של ההורים שלי, וזו הייתה סיטואציה הזויה. כל הילדים שמחים, והמבוגרים - לא יודעים מה לעשות עם עצמם. 

"זה היה יום וחצי לפני שחני נפטרה, ואני בוכה כל הזמן כי אני מבין לאן זה הולך. שלא תהיה עוד שנה. זה היה כבר קרוב לחצות כשנעמי פתאום אומרת לי, 'אבא, אני רוצה ללכת לאמא'. ואני מתלבט לרגע, ואז אומר לא, אני לא אקח כאן את הצ'אנס שבגללי נעמי תפספס את ההזדמנות להיפרד מאמא שלה. אני לוקח אותה באותו רגע. אבל לפני זה אני אומר לה, 'את הולכת לראות את אמא רדומה, את מבינה את זה, נכון? את תדברי אליה והיא לא תענה לך, אמא כבר לא תדבר איתך בחזרה'. והיא אומרת לי כן".

זה היה רגע קשה עבורו. כשנעמי נכנסה להוספיס שבו שכבה אמה רגע לפני הסוף - היא פנתה לפתע לאביה וביקשה ממנו לצאת החוצה. "וזה רגע מצמרר, כי היא ישבה בכיסא שם מולה במרחק די גדול מהמיטה, אולי דיברה אליה. אני עד היום לא יודע מה היא עשתה שם. והיא הייתה בוגרת מאוד, אבל רק בת תשע. היא יצאה מההוספיס באותו לילה ולא דיברה על זה יותר ואני לא פתחתי את זה מולה. זה הרגיש לי רגע אינטימי, אבל אני רוצה עוד לשאול".

כזכור, חני נפטרה בגיל 34 - שזה כשלעצמו היה נס, שכן תחזיות הרופאים היו שהיא תיפטר זמן קצר אחרי גילוי המחלה, בגיל 24. אך נס נוסף היה בהלוויה שלה, אליה הגיעו לא פחות מ-10,000 איש, ודובי אז חשב על שלמה, הבן שלהם, ועל "איך הוא יצטרך לקרוא קדיש מול כל אלה".

כשנשאל האם הוא וחני ז"ל פחדו שמשהו יקרה לאמונה של הילדים בצל הניסיון הקשה הזה, השיב וינרוט כי "השאלות שלהם לא היו ערעור באמונה, הם רצו להבין. הם שאלו אותי יום אחד, 'מה הקטע של הקב"ה? למה הוא לא מרפא את אמא?' אבל כנראה שהחוזק של האמונה שלי ושל חני היה כל כך שורשי, שהם ינקו את זה מאיתנו בלי שנצטרך אפילו לומר להם. גם אבא שלי חשב שהיו לי שאלות כשחני הייתה חולה. יצאתי לצעוד איתו בפארק הלאומי ברמת-גן. הוא כבר היה חולה בעצמו והתחלנו לדבר על חני. שאלתי אותו שאלות מבחינה אמונית, איך צריך לקבל ייסורים, ואבא שלי ענה על כל השאלות. כשכבר התקרבנו לאוטו כדי לחזור הביתה מהפארק, והוא חשב לתומו שיש לי הרהורי כפירה, אני זוכר איך הוא עצר הסתכל עליי ואמר לי, 'דובי, אתה יכול להסתובב בכל מקום. אני כבר הסתובבתי בהרבה מקומות, אבל בסוף אתה תחזור לפה, לבורא עולם של היהדות. תזכור את זה'. ובכלל לא באתי משם, רק רציתי להבין".

בסיום הראיון, כשנשאל על זוגיות חדשה, הפתיע וינרוט כשסיפר על חני דבר מה שלא הרבה ידעו: "חני שידכה לי מישהי עוד בחייה ואמרה לי 'אתה יכול להתחיל לצאת איתה מעכשיו, כדי שהיא לא תיתפס'. זה לא היה ריאלי, אבל זה הראה מה מתחולל בראשה. היא אמרה לי 'מצדי תתחתן מיד, אל תעשה לי חשבון. ההתמודדות שלך היא לא פחות קשה משלי, כי דובי, אני הולכת מפה. אומרת שלום וביי-ביי, אבל אתה נשאר. אז יאללה, תתחיל את המסע שלך'", הוא מסכם. 

תגיות:חני ויינרוטדובי ויינרוט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה