חדשות מדע וטכנולוגיה

"רוצה לחיות לנצח": הכירו את האישה שעומדת להקפיא את עצמה

אישה בת 70 החליטה להקפיא את גופה לעשרות שנים, בשל אמונתה שיום אחד 'אתעורר צעירה ובריאה שוב'

אא

"הגוף שארצה שיהיה לי בעתיד יהיה בריא וצעיר", אומרת לינדה בת ה-70 מאריזונה שבארה"ב. "אני מאוד מפחדת מהמוות, והייתי רוצה לחיות לנצח".

היא מפחדת לעזוב את הבית שלה, את הילדים והנכדים שלה, והיא לא רוצה לעזוב את כדור הארץ אבל המחלה שבה היא חולה, מכריעה אותה בכל יום מחדש. מה הפיתרון שהיא חושבת עליו? "הגוף שארצה לקום איתו בעתיד הוא גוף לא ביולוגי. כנראה ננו-בוט נחיל, שזה אומר גוף שעשוי ממחשבי ננו-בוט קטנים שמחוברים אחד לשני, דומה מאוד לצורה שבה התאים הביולוגים שלנו מחוברים אחד לשני בגוף שלנו".

תאמינו או לא, אבל בעוד לרוב האנשים נדמה שלינדה חיה בתוך סרט של מדע בדיוני, לינדה מצדה לא בזבזה זמן, ובעזרת הכסף שלה - היא שכרה לפני כמה שנים מדענים ורופאים שעובדים על חזונה 'הגדול'. 

"החברה שלי ALCORE הוקמה מתוך האידיאל שלי", היא מספרת. "כל מה שאתם רואים כאן, כל המקררים הענקיים והקור שיוצא מהם, הכל תוכנן בשבילי. כדאי שאוכל להקפיא את גופי".

"בעלי, אמא שלי וגיסי הוקפאו גם הם בהקפאה קריוגנית", היא אומרת. "וכמובן, כשיגיע הזמן שלי, גם אני אוקפא בהקפאה קריוגנית".

כשנשאלה לינדה כיצד התהליך עצמו מבוצע, ומה זה בעצם אומר 'הקפאה קריוגנית' השיבה כי הרופאים בעצם שואבים את כל הדם מהגוף, ומחליפים אותו בחומר נוגד קיפאון, כדי למנוע נזק אפשרי שעשוי להיגרם לתאים. "ואז הם מאחסנים את הגופה בתוך מיכל קפוא, והיא נמצאת שם עד שהמדע ימצא את הדרך להחזיר לה את החיים".

ואם המדע לא ימצא את הדרך, כמו שבוודאי יקרה? את זה לינדה פשוט לא יכולה להכיל. 

"אפשר לראות את זה כהרחבה של רפואת חירום", מסבירה לינדה. "אנחנו משתמשים בטמפרטורות קרות מאוד כדי לעזור להציל חיים של בן אדם, כשרפואה סטנדרטית מרימה ידיים".

גם המדענים בעצמם חולקים על אמונתה של לינדה, וחלקם אפילו קוראים לה 'משוגעת' - אבל לה זה לא מפריע להמשיך בשלה. "הצלחנו עד כה ליישם את הטכנולוגיה המתקדמת שלנו בכליות של ארנב", היא אומרת. "שהן בערך בגודל של האגודל שלי. אבל אני מאמינה שב-50 עד 200 השנה הבאות, הטכנולוגיה תצליח להחיות בני אדם. אני אוהבת את החיים, אני אוהבת לחיות, ואם היה לי רק סיכוי קטן מאוד לחיות שנייה נוספת - עם המשפחה שלי והיקרים לי, אני רוצה לקחת את הסיכון הזה", היא מסכמת. 

תגיות:עתידמוותהקפאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה