פעילות הידברות

קורס מפקחי מקוואות בהידברות הסתיים בהצלחה

השבוע הסתיים קורס מפקחי מקוואות שהתקיים בהידברות. בוגרי הקורס כבר זוכים למחמאות ולהצלחה

  • ב' סיון התשפ"א
אא

השבוע סיימו בסייעתא דשמיא כ-30 תלמידים את הקורס למפקחי מקוואות שנערך בהידברות. 

הקורס נפתח בעיצומו של גל הקורונה השני, בהכוונתו ובעידודו של הרב זמיר כהן, שגם הגיע לחזק את התלמידים בקורס, ונערך בתנאים משתנים – בחלקו באופן פרונטלי בבית הידברות, בקבוצה קטנה ותוך שמירה על ההנחיות, ובחלקו – בזום. 

את הקורס הוביל הרב עובדיה ועקנין, יו"ר ארגון "טהרת ישראל", שאחראי לפיקוח על מקוואות רבות בארץ ובעולם. 

פיקוח על מקוואות הוא תחום מורכב וחשוב מאד. לא מדובר רק על פיקוח בעת בנייה של מקווה חדשה – בהלכות מקוואות ישנם פרטי דינים רבים מאד, ומקוואות עלולות להיפסל בפתאומיות בגלל בעיה כזו או אחרת. הפיקוח על המקוואות נעשה באופן שוטף וקבוע, על מנת לוודא שהטבילה נעשית כהלכה ועולה למצווה. 

המשתתפים בקורס הם תלמידי חכמים יראי שמיים, ביניהם גם רבנים חשובים, ששאבו מידע רב, חשוב ומעמיק, במהלך הקורס, ואף ציינו לאורך תקופת הלימודים את שביעות רצונם מהקורס ומאיכותו. 

הרב עובדיה ועקנין נתן מעצמו ומכוחו מעל ומעבר, והחומר המורכב הועבר למשתתפי הקורס בצורה בהירה ונהירה, עם מצגות מושקעות, למרות הצורך לתמרן בין שני מחשבים ובין קבוצה פרונטלית לתלמידים שצפו בקורס מרחוק. 

במהלך הקורס ביצעו התלמידים גם עבודה מעשית במקוואות תוך לימוד ממקור ראשון של כל הפרטים וההלכות. אחד ממשתתפי הקורס גויס לעבודה כבר במהלך הקורס, לאחר שהרב שצפה בעבודתו במקווה התרשם מעומק ידיעותיו ומהיקפן. 

קורס מפקחי המקוואות מצטרף לעשרות קורסים המועברים בבית הידברות, במגוון תחומים, כמו הדרכת חתנים וכלות; אמנות הדיבור - לגברים ולנשים, פסיכותרפיה להכשרת מטפלים ברוח היהדות; הכשרת יועצי נישואין; ועוד ועוד. הקורסים כולם נערכים במקצועיות גבוהה, תוך דגש על מרצים מהשורה הראשונה בכל תחום, ועל יצירת אווירה טובה במהלך השיעורים. 


 

תגיות:מקוואותהידברותמפקחי מקוואות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה