חדשות בארץ

חמאס הציב אולטימטום לישראל, מסלול ריקוד הדגלים שונה

בעקבות האולטימטום שהציב חמאס לישראל, בצה"ל נערכים להסלמה אפשרית בשעות הקרובות. אזורים וכבישים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה נחסמו, ותנועת הרכבות בין אשקלון ובאר שבע הופסקה. בהנחיית הדרג המדיני, המשטרה הודיעה כי תהלוכת ריקוד הדגלים לא תעבור ברובע המוסלמי

צעדת הריקודגלים, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)צעדת הריקודגלים, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חמאס פרסם היום (שני) אולטימטום לישראל, בו דרש ממנה להוציא את כוחות המשטרה ממתחם הר הבית ומשכונת שייח' ג'ראח בירושלים עד השעה 18:00 וכן לשחרר את כל המתפרעים שנעצרו במהלך המהומות בבירה.

על רקע האולטימטום והפרות הסדר האלימות של הפלסטינים בירושלים, הודיעה המשטרה על שינוי מסלולה של תהלוכת ריקוד הדגלים המסורתית המתקיימת בכל שנה בבירה, כך שלא תעבור בשער שכם וברובע המוסלמי. הצועדים יעשו את דרכם לכותל דרך שער יפו. במשטרה ציינו, כי שינוי המסלול נעשה על פי החלטת הדרג המדיני ובהמלצת גורמי הביטחון. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את ההחלטה לאחר הערכת מצב שקיים עם שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ובכירי מערכת הביטחון.

עמותת עם כלביא, המארגנת את צעדת הריקודגלים, הודיעה על ביטולה. מהעמותה נמסר, כי "במשך שלושים שנה מתקיים הריקודגלים ודגלי ישראל מונפים בכל רחבי ירושלים המאוחדת. בזמן כל ממשלות ישראל. גם בזמנים קשים של האינתיפאדה הראשונה והשנייה, לא הורד דגל ישראל מהעיר העתיקה. לכן המצעד מבוטל. לא נרקוד רק בשטחי ירושלים המחולקת. האירוע בכותל המערבי יתקיים כרגיל".

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני מכונסים בשעה זו לדיון שזומן בדחיפות. בצה"ל נערכים להסלמה אפשרית בשעות הקרובות מול ארגוני הטרור ברצועה, וייתכן אף לירי טילים לאזור המרכז. בתום הערכת מצב, הוחלט לחסום אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה. החסימה כוללת את צירי הגישה החקלאיית מערבית לכביש 232, וכן את סגירת הצירים הבאים לשני הכיוונים: כביש מס׳ 4 – מצומת זיקים ועד צומת הכניסה לקיבוץ ניר עם; כביש מס׳ 34 – מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לקיבוץ ארז; וכביש מס׳ 232 – מצומת מפלסים ועד לצומת כפר עזה. בצה"ל הדגישו בפני תושבי העוטף, כי במהלך הנסיעות באזור אין לעצור בשולי הכביש מטעמי ביטחון אישי.

בנוסף, תיאסר הכניסה לגבעת "קובי" בשדרות, לאנדרטת "החץ השחור", לגבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז"ל, לגבעת נזמית ולגבעת "הפרש הבודד". חוף זיקים נסגר למבקרים. מרכבת ישראל נמסר, כי "בהנחיית גורמי הבטחון, הופסקה באופן זמני תנועת הרכבות בקטע שבין אשקלון לבאר שבע ותחנות שדרות, נתיבות ואופקים סגורות זמנית לשירות".

תגיות:חמאסירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה