חדשות בארץ

הרב יצחק בצרי, שאיבד שלושה מבני משפחתו באסון: "הקשה מכל אלו הילדים"

הרב יצחק בצרי, שאיבד באסון במירון שלושה מבני משפחתו, ביניהם שני ילדים - מספר בכאב לב ובקול חנוק, על האובדן הגדול. "הקשה מכל אלו הילדים הקטנים, הרכים. אי אפשר להאמין, ממש ילדים קטנים, נחמדים, ואיתם הייתי מאוד בקשר כי הם גרים בשכנות אלינו בירושלים. היינו בקשר חזק"

הרב יצחק בצריהרב יצחק בצרי
אא

אחרי שאיבד שלושה מקרובי משפחתו באסון במירון - הרב יצחק בצרי התראיין לרדיו 103FM, שם סיפר בדמעות על הכאב הגדול שבאובדן.

באסון נהרגו הרב ישראל אלנקווה ז"ל שהיה בן דודה של אשתו, וכן שני אחייניו - יוסף דוד אלחדד בן ה-18 ואחיו משה מרדכי אלחדד בן ה-12. "אתמול בלילה היינו בהלוויות של שני הילדים", סיפר הרב בצרי בראיון לגולן יוכפז וענת דוידוב. "לבן הדוד לא הצלחתי להגיע, קשה מאוד. לילה אחד שלושה בני משפחה, ולא הצלחתי ללוות את שלושתם ביחד".

הרב בצרי תיאר את הרב אלנקווה ז"ל כאדם "תמים, צדיק, חכם. ממש איש טוב". עוד הוסיף ואמר כי "הקשה מכל אלו הילדים הקטנים, הרכים. אי אפשר להאמין, ממש ילדים קטנים, נחמדים, ואיתם הייתי מאוד בקשר כי הם גרים בשכנות אלינו בירושלים. היינו בקשר חזק".

גם את הילדים שאיתם שמר על קשר חזק, תיאר כילדים בעלי תכונות נאצלות ועדינות. "הם נולדו להיות גאונים, הם היו ילדים ממש שקועים בלימוד, חוכמה, בינה ומוסריות", אמר הרב. "איזו דרך ארץ וכבוד. זה לא ייאמן. איזו אצילות, שקידה ותכונות טובות. אלוקים לוקח את הטובים, בחר את השושנים הכי טובות שיכולות להיות".

עוד הוסיף הרב ואמר כי בלילה שבו נודע להם על האסון, הם לא ישנו כל הלידה ורק בכו. איך מתמודדים עם הכאב הקשה, ומה אומרים להורים בזמן כזה? "הזעקות, השבר, אי אפשר להבין איך הורים מאבדים שני ילדים על כלום.  יש לנו את האמונה בבורא עולם, כמו שאהרון הכהן שנפטרו לו שני בניו, זה מה שיכולנו להגיד להם. 

"אי אפשר למצוא מילים רק להגיד מה שכתוב בתורה, יש לנו את התנ"ך, 'כך כתוב בתנ"ך', שהיה כזה מקרה אבל אנחנו עומדים וחושבים איך לעמוד מול ההורים האלה עוד שבוע אחרי השבעה. איך נסתכל עליהם בעיניים, איך לתת את הכוח להמשיך את החיים? אדם שמאבד ילד צריך הרבה כוחות, הרבה ביטחון ואמונה בהשם בשביל להמשיך לחיות. אנחנו מנסים לתת להם את הכוח להתמודד", אמר הרב. 

לצד הכאב, הדגיש הרב בצרי כי אין כאן רצון לחפש אשמים אך יש להקים ועדת חקירה, שתבדוק מה אפשר לתקן. "התורה שלנו מצווה אותנו 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'. לאדם אסור להכניס סכנה בבית שלו, אני רוצה ועדת חקירה שיבדקו מה אפשר לתקן, אבל אנחנו לא מחפשים אשמים כי אנחנו מאמינים שהם קורבנות. אם הייתם שומעים את ההספדים של ההורים הייתם רואים מה הציבור שלנו מבין – שאלה קורבנות להשם. שמעתי את האבא אמר אולי הם באו לתקן משהו קטן בעולם", סיכם בכאב. 

צפו כאן בראיון שנעשה עם הרב בצרי, מיד לאחר האסון:

תגיות:הרב בצרימירוןאסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה