חדשות בארץ

דיווחים: ספינה בבעלות ישראלית הותקפה בסמוך לחופי האמירויות

על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, ספינה בבעלות ישראלית הותקפה סמוך לנמל אל-פוג'יירה שבאיחוד האמירויות. ככל הידוע, נגרם לה נזק קל

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 18:32)

כלי תקשורת ערביים דיווחו הערב (שלישי) כי ספינה בבעלות ישראלית הותקפה בשעות הבוקר סמוך לנמל אל-פוג'יירה שבאיחוד האמירויות. על פי הדיווח ברשת הלבנונית "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה וציר ההתנגדות בראשות איראן, מדובר בספינה "היפריון ריי" (Hyperion Ray). הספינה נושאת דגל של איי הבהאמה ושייכת לחברה בבעלות איש העסקים רמי אונגר. על פי הדיווח בסוכנות הלבנונית Unews, היא יצאה מנמל אל-אחמדי בכווית כשעליה מטען של כלי רכב.

ככל הידוע בשלב זה, הספינה נפגעה מירי של טיל או מל"ט לעברה ונגרם לה נזק קל. בעקבות התקיפה, היא נכנסה לנמל באמירויות כדי לבצע בקרת נזקים.

זו הפעם השלישית בתוך חודש וחצי בה מותקפת ספינה ישראלית באזור המפרץ הפרסי. בחודש פברואר נפגעה במפרץ עומאן ספינה אחרת בבעלותו של אונגר, "הליוס ריי". ספינת המכולות "לורי", הנמצאת בבעלותו של איש העסקים אודי אנג'ל, הותקפה לפני כשבועיים וחצי בעת ששטה בים הערבי. בשתי התקריות לא נגרמו נזקים משמעותיים לספינות ולא היו נפגעים.

בישראל ייחסו את התקיפות לאיראן. הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר לאחר תקיפתה של "הליוס ריי", כי "איראן לא רק מהווה איום גרעיני, אלא שהיא מפיצה טרור ומבצעת טרור, מעצם העובדה שהיא פועלת כנגד מטרות אזרחיות". 

ביום שלישי שעבר דווח, כי ספינה איראנית בשם "סאביז", המשמשת כבסיס פיקוד ימי של משמרות המהפכה האיראניים, הותקפה בים האדום מול חופי אריתריאה. סוכנות הידיעות האיראנית "טסנים" מסרה, כי הספינה נפגעה ממוקשים ימיים שהוצמדו אליה. בכלי תקשורת ערביים פרו-סעודיים נטען, כי לוחמי קומנדו ישראליים הם שהצמידו את המוקשים שגרמו נזק לספינה. גורם אמריקני רשמי אמר ל"ניו יורק טיימס", כי ישראל הודיעה לארצות הברית שכוחותיה הם שעומדים מאחורי תקיפת הספינה. לדברי המקור, שהתראיין לעיתון האמריקני בעילום שם, ישראל מסרה כי מדובר ב"פעולת תגמול על תקיפות איראניות קודמות נגד כלי שיט ישראליים". בישראל לא הגיבו לדיווחים.

תגיות:ספינההמפרץ הפרסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה