פעילות הידברות

למרות מגבלות הקורונה: קורס מדריכי החתנים של הידברות הגיע לסיומו

כ-40 משתתפים סיימו לאחרונה בהצלחה את קורס מדריכי החתנים המקצועי של הידברות, בהדרכתם של רבנים מהשורה הראשונה בארץ

  • כ"ט ניסן התשפ"א
אא

זה לקח קרוב לשנה – אבל קורס מדריכי החתנים של הידברות הגיע לסיומו המרגש.

כ-40 אברכים ותלמידי חכמים הגיעו אל הקורס הייחודי והראשון מסוגו שהציעה הידברות. מגפת הקורונה שהפציעה סמוך לתחילת הקורס לא עצרה את התהליך, ולמרות הפסקות ארוכות בתקופות הסגרים – המשתתפים המשיכו להגיע וללמוד, כמובן בהתאם להנחיות ותוך שמירה על בטיחות המשתתפים.

שוחחתי עם הרב איתמר איסנהאוזן, אחד המרצים שלימדו בקורס הייחודי, כדי לשמוע על הלימודים בקורס, על המשתתפים ועל ההתמודדות עם המגבלות.

הרב, מה מיוחד בקורס הזה?

"אני כבר 14 שנה עוסק בתחום של הדרכת חתנים, שלום בית וכו', ואני יכול לומר בלב שלם שזה היה אחד הקורסים האיכותיים ביותר בתחום. לימדנו הדרכת חתנים לא רק ברמה גבוהה, אלא גם הדרכה מקיפה שנגעה בכל התחומים הקשרים.

"ראשית, הקורס לימד כמה סוגי הדרכה – לחרדים, לבעלי תשובה וגם לאנשים שאינם שומרי מצוות כלל. זו לא הדרכה אוניברסלית, לא שבלונה אחת שמתאימה לכל חתן, אלא הדרכה בהתאמה, כי כל מדריך חשוף להרבה קהלים. הענקנו למשתתפים בקורס ידע עצום בגישה, בהסברה, איך להסביר לכל חתן את כל הנושאים שקשורים בהדרכה.

"שנית, הכנסנו אל הקורס גם תחומים נוספים, כמו הנושא של רפואה והלכה. אין שום מקום בארץ שמכניס את הנושא הזה בקורסים להדרכות חתנים. כלומר נתנו הדרכה שהיא לא רק הלכתית, אלא גם נותנת ידע רפואי רלוונטי מקיף, מה שיוצר מקצועיות גבוהה במיוחד".

מי השתתף בקורס?

"בקורס היו כ-40 משתתפים, כולם אנשים משכמם ומעלה, ברמה גבוהה מאד – אברכים ברמה תורנית גבוהה, ר"מים, מו"צים. תלמידי חכמים".

ומי היו המרצים?

"טובי המרצים והמומחים בתחומים השונים של הדרכת חתנים העבירו את הקורס. הרב זמיר כהן, הרב שמחה כהן, הרב יוסף גולדשטיין. הרב אשר שקאני לימד את הנושאים ההלכתיים בצורה מעמיקה, הרב אליהו בר שלום לימד הלכות של כתובה וחופה, ואני עצמי לימדתי את הנושא של הפרקטיקה בהלכה. בסך הכל יצרנו סיליבוס איכותי מאד, ובקורס עצמו היתה העברת מסרים טובה בכל הנושאים והתכנים של הקורס".

המשתתפים קיבלו גם סיכום כתוב של הקורס?

"כן, ודאי. כאמור, זה היה קורס מעמיק מאד ומקיף מאד, וכל אחד מן המשתתפים קיבל חוברת עבה לסיכום התכנים. מעבר לזה, כל אחד הכין גם עבודת סיכום שהקיפה את כל הנושאים שנלמדו בקורס.

"אגב, חלק מהמשתתפים יצרו בעצמם חוברות של העמקה ולימוד בתכנים של הקורס. שניים מהמשתתפים, למשל, שהם מדריכים ומו"צים חשובים בפני עצמם, הוציאו חוברת מקיפה של הלכה והשקפה שכל התכנים שלה הגיעו רק מתוך הקורס שלנו".

 בשנה האחרונה, עם הקורונה, היו הרבה סגרים והרבה הגבלות. האם עברתם ללמוד בזום בתקופות האלה?

"לא, וזו הסיבה שהקורס נמשך זמן רב יותר ממה שתוכנן. לא ניסינו כלל להעביר את התכנים בזום או באמצעים דומים, כי כדי להעביר את התכנים האלה בצורה איכותית ומלאה יש חשיבות גדולה למפגש פנים אל פנים.
כשהיתה הגבלה של התקהלות, או סגר – עצרנו את השיעורים עד שאפשר היה לחדש אותם. וכמובן, שמרנו על הריחוק הנדרש ועל כל הכללים כדי לשמור על הבטיחות של כל המשתתפים".

התוצאות של ההשקעה הרבה שמתאר הרב אינהסזאן  ניכרות בשטח, מהתגובות שהגיעו מהמשתתפים. בבית הידברות מספרים על תגובות נלהבות והערכה עמוקה שהביעו בוגרי הקורס.

יצחק ט., ממשתתפי הקורס, אמר כי "הצוות מקצועי ומוכשר. אין ספק שהיו פה רבנים שהעשירו אותי, ונהניתי מאד".

אדיר ח. אמר כי "הקורס הועבר על ידי צוות מקצועי, אמין ואיכותי, שהקיף את מגוון הנושאים ההלכתיים והבין אישיים, והכשיר אותנו היטב".

גם מאיר, משתתף נוסף, אמר כי "צוות המרצים מקצועי, בעל תוכן רב. יישר כוח גדול לארגון הידברות על היוזמה ועל הדאגה לכל פרט, גדול וקטן. תזכו למצוות, ה' ישלם שכרכם מן השמים, אמן".

הרב איסנהאוזן מוסיף: "הידברות דאגה למקצועיות הגבוהה, ובחרה עבור הקורס ברבנים מהשורה הראשונה בארץ ובתכנים שעברו בדיקה מעמיקה. כך יכולנו לבנות קורס מקצועי באמת – התוצאות מדברות בעד עצמן".

תגיות:פעילות הידברותקורס חתנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה