חדשות בריאות

בית המשפט בפסק חד משמעי: אין חובה להמשיך ולהעסיק סייעת שלא התחסנה

"רווחת התלמידים גוברת על זכות הסייעת", קבע בית המשפט, ובכך אישר למקום העבודה להפסיק ולהעסיק סייעת שמסרבת להתחסן ואינה מציגה בדיקת קורונה שלילית עדכנית

  • ח' ניסן התשפ"א
(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

היום (ראשון) קבע בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בפסיקה תקדימית כי המוסד לא יידרש להחזיר לעבודה או לשלם את שכרה של סייעת שמסרבת להתחסן ואינה נבדקת בבדיקות קוורנה תכופות.

לפני מספר שבועות הגישו הורים בבית הספר היסודי נוף צורים בכוכב יאיר-צור יגאל עתירה נגד בית הספר, שמעסיק סייעת שלא התחסנה נגד נגיף הקורונה ואינה נבדקת. ההורים טענו כי אין היגיון שבמידה והסייעת תידבק בקורונה, ילדיהם ייכנסו לבידוד. בתגובה, הגישה הסייעת עתירה ודרשה מבית הספר להחזיר אותה לעבודה או לשלם את שכרה.

בית המשפט לענייני עבודה קבע כי זכותם של הילדים והוריהם גוברת על זכותה של הסייעת להימנע מלהתחסן.

נוסף להחלטתו, מתח בית המשפט ביקורת על הכנסת: "פונים אנו לגורמים האמונים על תיקוני החקיקה הנדרשים להסדרת העניין וזאת לצורך בהירות ואחידות, שכה נדרשות בימינו אנו".

עו"ד נעמה שבתאי בכר, מומחית בייצוג מעסיקים בדיני עבודה, שייצגה את המועצה האזורית אמרה בתגובה כי "מדובר בתקדים מבורך שישליך על כל המשק. בית הדין לעבודה עשה את האיזון הנכון בית הזכויות של העובדים לבין טובת הציבור בכללותו. כל עובד רשאי להחליט על גופו וזכותו להתחסן או לא. אבל כל עובד גם חייב לשאת באחריות להחלטתו. כמובן שאין להטיל את האחריות על המעסיקים, שכל מטרתם היא להגן על עובדיהם ועל הקהל הרחב הבא בשערי מקום העבודה".

מטעמה של הסייעת נמסר בתגובה: "אנו מצרים על כך שבית הדין מצא לקבל את עמדת המועצה המקומית, חרף העובדה כי מדובר בהחלטה שהתקבלה בחוסר סמכות ובניגוד לדין.

"יחד עם זאת, אנו מברכים על החלטת בית הדין שקיבל את עמדתנו ביחס לשכרה של הסייעת, והורה למועצה המקומית לשלם את מלוא שכר העובדת עד להיום. מעבר לכך, נלמד את הכרעת בית הדין, ונשקול לערער לבית הדין הארצי בהקדם".

תגיות:חיסוןמגפת הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה