חדשות בריאות

ירידה משמעותית בתחלואה: רק 285 חולים חדשים

נתוני הקורונה העדכניים מצביעים על ירידה משמעותית בתחלואה בישראל. אתמול התגלו רק 285 נשאים חדשים

  • ח' ניסן התשפ"א
(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות מפרסם הבוקר (ראשון) את נתוני הקורונה העדכניים בישראל: אתמול התגלו רק 285 נשאים חדשים. מדובר ב-1.7 אחוז תוצאות חיוביות מתוך 17,438 בדיקות קורונה שנערכו אתמול.

כמו כן, חלה ירידה גם במספר החולים הפעילים ומספרם עומד כעת על 18,309. מתוכם, מאושפזים בבתי החולים 874 איש, מצבם של 561 מהם מוגדר קשה. מספר החולים המונשמים בישראל עומד על 199.

במחלקות הקורונה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים מאושפזים נכון להבוקר (ראשון) 55 חולים. מתוכם 45 חולים במצב קשה וקריטי, 11 מהם מונשמים.

מניין קרבנות הקורונה בישראל עומד על 6,085 בני אדם. נכון להבוקר, 5,162,636 ישראל כבר התחסנו. מתוכם, 4,523,828 כבר קיבלו את המנה השנייה של החיסון נגד נגיף הקורונה.

ובינתיים, באירופה, מטילות המדינות מגבלות למניעת התפשטות הנגיף, ובד בבד שומרות על גבולות פתוחים. בצרפת ופולין, בהן מספר מקרי הקורונה טיפס בחדות בשבועות האחרונים, הטילו מחדש סגר והגבלות על האזרחים. מדובר על 21 מיליון אנשים שנכנסים לסגר.

בפולין נשבר שיא מספר המאומתים לקורונה מאז נובמבר. על כן נסגרו חנויות שאינן חיוניות, מלונות, ומוסדות תרבות וספורט למשך 3 שבועות. יותר משני מיליון בני אדם נדבקו בקורונה במדינה מפרוץ המגיפה, וכמעט 49 אלף מתו ממנה. בגרמניה, שכנתה ממערב, הודיעו הרשויות כי החל מהיום מי שיחצה את הגבול מפולין יחוייב בהצגת בדיקת קורונה שלילית.

בצרפת יימשך הסגר למשך 4 שבועות לפחות. לפי אוניברסיטת ג'ון הופקינס בארצות הברית, יותר מ-4.2 מיליון אנשים אובחנו בקורונה בצרפת מפרוץ המגיפה, ויותר מ-92 אלף מתו.

בתוך כך, מבצע החיסונים באיחוד האירופי נעצר בשל עיכוב במשלוחים. נוסף על כך, מספר מדינות החליטו להשהות את השימוש בחיסון הבריטי של אסטרהזניקה, בשל החשש מאירועים נדירים מאוד בהם הופיעו קרישי דם בקרב מיליוני המחוסנים. למרות זאת, מרבית המדינות שהכריזו על השהיית החיסון באסטרהזניקה - כבר עדכנו כי ישובו להשתמש בו, לאחר שסוכנות התרופות האירופית פרסמה כי לא נמצא כל קשר בין החיסון למקרי קרישיות היתר.

באמסטרדם שבהולנד, בקסל שבגרמניה, בהייד פארק שבלונדון, בברלין, בוינה, בשוויץ ובהלסינקי התקיימו הפגנות נגד מגבלות הקורונה. השוטרים נאלצו להשתמש בתותחי מים, בגז פלפל ובאלות נגד מפגינים.

תגיות:חדשותמגפת הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה