מעניין

פיתוח חדש: האם בקרוב נצטרך לבלוע את הסיסמאות שלנו?

בואו וראו עד להיכן מגעת ידה הארוכה של הטכנולוגיה: חברת PAYPAL האמריקנית שוקדת על פיתוח גלולה מיוחדת, שתכיל בתוכה סיסמאות אישיות וחשובות של האדם ורק כשיבלע אותה - תתאפשר הצגת הסיסמאות. מה אתם אומרים?

אא

האם אופן שימור הסיסמאות האישיות שלנו כיום, הוא כל כך גרוע עד שחברת PAYPAL האמריקנית הוצרכה לחשוב על רעיון כה מהפכני? אין ספק שכולנו שואפים לחיים נוחים וקלים יותר, אבל האם זה אומר שצריכים להרחיק לכת עד כדי כך, ולהמציא (לא פחות ולא יותר) גלולה מיוחדת שבתוכה שמורים כל הסיסמאות שלנו? 

לדברי ג'ונתן לבלאן, המפתח הראשי העומד בראש הפרוייקט יוצא הדופן הזה, התשובה חיובית בהחלט. "הטכנולוגיה הפכה בשנים האחרונות לכל כך מתקדמת, ויש באפשרותה לספק את השירות הזה", אמר. "אם עושים זאת באופן ראוי ונכון, אפשר גם אפשר לשלב את הטכניקה הזו בגוף האדם". 

הגלולה החומצית הזעירה תכיל את הסיסמאות החשובות שאף אחד מאיתנו לא היה רוצה שיפלו בידיים זרות - זה יכול להיות קוד לתוכנה חשובה, מספר כרטיס אשראי, וכל מידע דיסקרטי אחר אודותינו. כמו כן תכיל הגלולה מחשבונים זעירים שישדרו את הסיסמאות הנדרשות החוצה, דרך סריקת טביעת האצבע של האדם.  

מכיוון שמדובר ברעיון התחלתי וניסיוני, קשה לתת הערכה כיצד הדברים יעבדו בדיוק - אולם במידה ואכן יצליחו המפתחים לעמוד במשימה (האוטופית משהו) צפויות כל שאר הטכנולוגיות בתחום אבטחת המידע, להיעלם כליל מהשטח.

עוד הוסיף לבלאן וציין כי אין באפשרותו להעלות ספקולציות אודות פעילותה העתידנית של PAYPAL, אבל הדגיש כי אנחנו בהחלט יכולים לצפות לרפורמה בתחום אבטחת המידע - שתתרחש, ככל הנראה, כבר בעתיד הקרוב. 

 

ג'ונתן לבלאן, ראש המפתחים בחברת paypalג'ונתן לבלאן, ראש המפתחים בחברת paypal

תגיות:רץ ברשתמעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה