חדשות בריאות

ארה"ב: מחוסנים יוכלו להיפגש ללא מסכות

על פי ההנחיות החדשות של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית, אזרחים אמריקנים שחוסנו באופן מלא נגד נגיף הקורונה יוכלו להיפגש במקומות סגורים ללא עטיית מסכות וללא ריחוק חברתי

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית (CDC) פרסם הערב (שני) הנחיות חדשות, לפיהן אנשים המחוסנים באופן מלא נגד קורונה יוכלו להיפגש במקומות סגורים עם מחוסנים אחרים ללא עטיית מסכה וללא שמירה על ריחוק חברתי. בנוסף, הם יוכלו להיפגש ללא מסכה וריחוק חברתי עם מי שלא התחסנו במידה ואלו אינם נמצאים בקבוצות סיכון למחלה קשה. הנחיה זו תאפשר למבוגרים שהתחסנו להיפגש עם נכדיהם הקטנים.

הנחיה חדשה נוספת מעניקה למחוסנים פטור מבדיקת קורונה ומבידוד לאחר חשיפה לאדם הנושא את הנגיף, כל עוד אינם חשים בתסמינים.

על פי ההנחיות האמריקניות, אנשים נחשבים למחוסנים באופן מלא כאשר חלפו שבועיים מקבלת מנת החיסון השנייה של חברות פייזר או מודרנה, או שבועיים לאחר קבלת החיסון של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון הניתן במנה אחת. כ-30 מיליון איש, המהווים כ-9% מאוכלוסיית ארצות הברית, חוסנו עד כה באופן מלא נגד קורונה.

ב-CDC הבהירו, עם זאת, כי גם מחוסנים נדרשים להמשיך ולעטות מסכות ולשמור על ריחוק חברתי כאשר הם נמצאים במרחבים ציבוריים. כמו כן, עליהם להימנע מהתקהלות ולנקוט באמצעי זהירות כאשר הם מתכנסים יחד עם אנשים שלא חוסנו ונמצאים בסיכון גבוה למחלה קשה.

בהודעת ה-CDC צוין, כי ההנחיות החדשות הינם "צעד ראשון" בדרך לחידושה של שגרת פעילות יומיומית. "אנחנו יודעים שאנשים רוצים להתחסן כדי שיוכלו לחזור לעשות את הדברים שמהנים אותם יחד עם האנשים שהם אוהבים", אמרה מנהלת המרכז, ד"ר רושל ולנסקי. היא הדגישה כי למרות ההקלות, על הציבור – מחוסנים ולא מחוסנים כאחד – להמשיך ולהימנע מנסיעות שאינן נחוצות.

תגיות:ארצות הבריתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה