חדשות בארץ

הראשון לציון סיכם עם שר האוצר: תקציב השמיטה יאושר מיידית

על רקע שנת השמיטה המתקרבת והיעדר תקציב מדינה מאושר, קיים הרב הראשי לציון, הראשון לציון הגר"י יוסף, פגישה דחופה עם שרי האוצר, החקלאות ושירותי הדת. בסיום הפגישה הנחה שר האוצר ישראל כ"ץ את אנשי משרדו לאשר באופן מיידי תקציב חריג לשנת השמיטה

  • כ"ג אדר התשפ"א
הראשון לציון עם כ"ץ והרב אביטן (צילום: דוברות הרבנות הראשית)הראשון לציון עם כ"ץ והרב אביטן (צילום: דוברות הרבנות הראשית)
אא

על רקע שנת השמיטה ההולכת וקרבה והיעדר תקציב מדינה מאושר, זימן היום (ראשון) הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, ללשכתו לפגישה דחופה את שר האוצר ישראל כ"ץ, שר החקלאות אלון שוסטר והשר לשירותי דת הרב יעקב אביטן. בפגישה נכחו גם סגן שר האוצר יצחק כהן, מנכ"לי המשרדים וראשי האגפים המקצועיים.

הפגישה נערכה בשל הצורך המיידי בתקציב לתפעול שנת השמיטה, שאישורו מתעכב. הגר"י יוסף הציג בפגישה את הצורך הדחוף והמיידי לתקצוב כל ענייני שנת השמיטה הכוללים הקמת אוצר בית דין, סיוע לחקלאים בהשבתת שדותיהם, הקמת מנהלת השמיטה לתפעול היתר המכירה וכן תמיכה בכוללי השמיטה.

הרב אביטן ומנכ"ל משרדו, עודד פלוס, סקרו בפני הנוכחים את הפעולות הנדרשות לביצוע בטרם שנת השמיטה. הם עמדו על הצורך המיידי והדחוף לאשר את תקציב השמיטה, זאת בכדי שניתן יהיה להיערך לשנת השמיטה בזמן הקצר שנותר.

שר החקלאות סקר בפני הנוכחים את צרכיו של משרד החקלאות, הנדרשים בכדי לסייע לחקלאים בשנת השמיטה. שוסטר ציין כי משרדו עושה הכל כדי לסייע לחקלאים שומרי השמיטה בהשבתת אדמותיהם ובליווי ככל הנדרש.

לאור בקשת הראשון לציון, ובתגובה לדברים שנאמרו, הנחה שר האוצר כ"ץ לאשר באופן מיידי תקציב חריג לשנת השמיטה, וזאת על אף שטרם אושר תקציב המדינה לשנה הקרובה.

בסיום הפגישה העניק הרב הראשי לישראל לכ"ץ את ספרו "ילקוט יוסף" בהלכות שביעית ושמיטה.

(תמונות: דוברות הרבנות הראשית)

תגיות:שנת השמיטההרב יצחק יוסףישראל כ"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה