חדשות בריאות

קבינט הקורונה אישר: ישראלים יוכלו לחזור לארץ – ללא ועדת חריגים

שרי הקבינט אישרו את המתווה החדש של הכניסה לישראל והיציאה ממנה, במסגרתו תתאפשר כניסה של עד 3,000 אזרחים ישראלים לארץ מדי יום ללא צורך באישור של ועדת החריגים. החוזרים מחו"ל יחויבו בבידוד, מלבד מחוסנים ומחלימים שיידרשו לעבור בדיקות קורונה

נתב"ג (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתב"ג (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

קבינט הקורונה אישר הערב (שלישי) את המתווה החדש של הכניסה לישראל והיציאה ממנה, שגובש על ידי המל"ל. על פי המתווה, החל מיום ראשון הקרוב תתאפשר כניסתם של עד 3,000 אזרחים ישראלים לארץ מדי יום, בדרך האוויר ובמעברים היבשתיים, ללא צורך במתן אישור של ועדת החריגים. היקף הטיסות ייקבע על ידי משרד התחבורה בתיאום עם משרד הבריאות.

במסגרת המתווה, מי שאינם מחוסנים או מחלימים יחויבו בבידוד ביתי עם שובם לישראל. כל החוזרים – כולל המחוסנים והמחלימים – יידרשו לעבור בדיקות קורונה מקדמיות. עוד הוחלט, כי הבידוד הביתי ייאכף בצורה ממוקדת על ידי משטרת ישראל. משימה זו תקבל עדיפות עליונה, ולשם יישומה יוקצו למשטרה המשאבים הנדרשים, כולל תוספת של עד 660 פקחים עובדי מדינה בתיאום עם המשרד לביטחון הפנים. בנוסף, יימשך הליך הקידום של האמצעים הטכנולוגיים לאכיפת בידוד ביתי ושל החקיקה הנדרשת לשימוש בהם.

באשר ליציאה מהארץ, זו תתאפשר לאזרחים מחוסנים במגבלת היקף הטיסות שייקבע על ידי שרת התחבורה, ותוך עמידה בתנאי משרד הבריאות. במקביל, תופעל ועדת החריגים לדון בבקשות יציאה של אזרחים שאינם מחוסנים.

השרים קיבלו את ההחלטה לאשר את המתווה למרות התנגדות משרד הבריאות. ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הזהירה בישיבה מפני כניסתן של מוטציות לארץ: "אנחנו מודעים להרבה מאוד וריאנטים שנמצאים בחוץ, כולל וריאנט ניו יורקי שעכשיו מדאיג אותנו. אנחנו לא רוצים למצוא את עצמנו בעוד חודש שואלים איך הכנסנו לפה, בלי פיקוח, אנשים בלי אכיפת בידוד, וקרתה פה קטסטרופה. אם זה יקרה, כולנו מאוד נצטער על זה. יכולים להיכנס לפה וריאנטים שהחיסון לא עובד עליהם טוב, וכל מבצע החיסונים הגדול עלול ללכת לפח".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי הווריאנט הניו יורקי של נגיף הקורונה התגלה לראשונה בישראל. במעבדה המרכזית לנגיפים של המשרד אותרו, באמצעות תהליך ריצוף, שלושה מקרים עם הווריאנט, שהתגלה לפני כשלושה חודשים בעולם ומצוי בעיקר בניו יורק. שלושת הנשאים של הווריאנט הינם בני משפחה אחת.

בנוסף, אותרו בתהליך ריצוף שני מקרים של וריאנט המכונה 1.525. מקורו של הווריאנט באפריקה, והוא מצוי בריצופים באנגליה, ארצות הברית, ניגריה וירדן.

תגיות:נתב"גנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה