חדשות בריאות

4,677 נדבקים חדשים אתמול, עלייה נוספת במקדם ההדבקה

על פי נתוני משרד הבריאות, 798 חולים מאושפזים במצב קשה. כ-160 אלף בני אדם חוסנו אתמול נגד הנגיף, כ-84 אלף מהם קיבלו את מנת החיסון הראשונה. הממשלה תתכנס להחליט על הטלת מגבלות במהלך חג הפורים

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 10:09)

4,677 בני אדם אובחנו אתמול (שני) בישראל כנשאי קורונה, כך עדכן הבוקר משרד הבריאות. מספר הבדיקות שפוענחו הסתכם בכ-69 אלף, ובשיעור החיוביים נרשמה עלייה ל-7%. מקדם ההדבקה רשם עלייה נוספת – ל-0.86.

עוד עולה מהנתונים, כי מספר החולים הפעילים עלה ל-41,487. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עומד על 798, ביניהם 256 מונשמים. אתמול נפטרו 13 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ובכך עלה מספר הנפטרים מפרוץ המגפה ל-5,604.

אתמול חוסנו כ-160 אלף איש נגד קורונה, כ-84 אלף מתוכם קיבלו את מנת החיסון הראשונה. מתחילת מבצע החיסונים חוסנו כ-4.46 מיליון איש בחיסון ראשון, ולמעלה מ-3 מיליון מהם קיבלו כבר את החיסון השני.

הממשלה תתכנס היום כדי להחליט על הטלת מגבלות במהלך חג הפורים, זאת בשל החשש להתקהלויות המוניות שעלולות להעלות את התחלואה. במשרד הבריאות דורשים לצמצם את התחבורה הציבורית במהלך החג ולהטיל עוצר לילי בין הימים חמישי וראשון, שיחל בשעה 20:00 בערב ויימשך עד 5:00 לפנות בוקר. בישיבת הממשלה אתמול התנגד שר הביטחון בני גנץ להכרעה מיידית בנושא, ונימק זאת בכך שלא הוצגו תקנות או מצע לדיון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בדיון: "אנחנו צריכים לעשות הכול כדי לעבור את חג הפורים עם מינימום תחלואה ומינימום אבדות בנפש. אנחנו שומעים על התארגנויות של מסיבות ואירועים רבי משתתפים בניגוד להנחיות בימי החג. עלינו למנוע זאת. ביקשתי ממשרד הבריאות ומהמל"ל, שיציגו בפנינו מתווה מגובש שמצד אחד יאפשר לציין את שמחת החג בצורה מבוקרת ומהצד השני לא יביא להתפרצות מחודשת של המגפה".

ממונה הקורונה הלאומי, פרופ' נחמן אש, התריע הבוקר מפני הפרת ההנחיות במהלך החג: "אם תהיה עליית תחלואה נצטרך ללכת אחורה ולסגור דברים", אמר בריאיון לרדיו 103fm. "זה באמת מוצדק עבור מסיבת פורים לסגור את החינוך?".

תגיות:חיסוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה