חדשות בארץ

מגעים לשחרור ישראלית שנכנסה בטעות לסוריה – תמורת שני אסירים סורים

בישראל אישרו את הדיווח בטלוויזיה הסורית הרשמית, לפיו רוסיה מתווכת בין ישראל וסוריה לשחרורה של אזרחית ישראלית שחצתה בטעות את הגבול באזור קוניטרה. בסוריה דיווחו כי בתמורה תשחרר ישראל מהכלא שני אסירים סורים

מעבר קוניטרה, ארכיון (צילום: Basel Awidat/Flash90)מעבר קוניטרה, ארכיון (צילום: Basel Awidat/Flash90)
אא

(עודכן: 15:39)

הטלוויזיה הסורית הרשמית דיווחה בצהריים (רביעי), כי סוריה וישראל מנהלות משא ומתן בתיווך רוסיה לעסקת חילופי אסירים, במסגרתה תשוחרר צעירה ישראלית שחצתה בשוגג את הגבול לסוריה באזור קוניטרה ונעצרה על ידי כוחות הביטחון הסוריים. זמן קצר לאחר הדיווח אישרו בישראל כי אזרחית ישראלית חצתה את הגבול לסוריה, וכי בימים אלה מתנהלים מגעים במעורבות רוסית להשבתה לישראל. לדברי גורמים בישראל, במסגרת המגעים יצא ראש המל"ל מאיר בן שבת למוסקבה.

על פי הדיווחים בסוריה, תמורת החזרתה של האזרחית תשחרר ישראל שני אסירים סורים המוחזקים בכלא הישראלי – ניהאל אל-מקת, תושבת מג'דל שמס, ודיאב קהמוז המתגורר בכפר רג'ר. קהמוז נידון ב-2018 ל-14 שנות מאסר, לאחר שהורשע כי גויס על ידי ארגון חיזבאללה לבצע פיגועים בצפון הארץ באמצעות מטעני חבלה שהוברחו מלבנון.

כזכור, הממשלה התכנסה אמש לישיבה דחופה שכונסה בהתראה קצרה כדי לדון בסוגיה הומניטרית. הצנזורה הטילה איפול על תוכן הישיבה, אולם התירה לפרסם כי בימים האחרונים פנתה ישראל לרוסיה כדי שתפעיל את השפעתה בסוריה לצורך סיוע בנושא הומניטרי. נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וכן נערכו שיחות בין גנץ ושר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו ובין שר החוץ גבי אשכנזי ומקבילו הרוסי סרגיי לברוב.

ביום רביעי שעבר, לאחר שיחתם של גנץ ושויגו, נמסר מלשכת שר הביטחון כי השניים "סיכמו להמשיך בשיח החשוב בין רוסיה לישראל כדי לשמור על ביטחון הכוחות, וכן על הצורך בקידום צעדים הומניטריים במרחב".

תגיות:רוסיהסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה