חדשות בריאות

בדיקות קורונה בתשלום, חדרי כושר למתחסנים בלבד: התוכנית של משרד הבריאות

משרד הבריאות מדרבן את הציבור לגשת ולהתחסן, באמצעות מספר סנקציות שיוטלו המסרבים להתחסן. בין השאר: כל מי שלא יתחסן יידרש להציג בדיקת קורונה שלילית בכניסה למקומות עבודה או פנאי, הבדיקות יהיו כרוכות בתשלום, ועוד. הפרטים – בתוך הכתבה

  • כ"ט שבט התשפ"א
(צילום: Olivier Fitoussi / Flash90)(צילום: Olivier Fitoussi / Flash90)
אא

כך מתכננים במשרד הבריאות לדרבן את הציבור לגשת ולהתחסן: במשרד הבריאות מבקשים לאשר פתיחה של חדרי הכושר, של התיירות, התרבות והמסעדות למתחסנים ולמחלימים בלבד. על פי התוכנית, יוטלו סנקציות על מי שלא יתחסן בדמות מניעת כניסה לחדרי כושר, מלונות, מסעדות ואירועי תרבות וספורט. בכירים במשרד הבריאות מסרו כי הם מנסים לגבש בימים אלה את רשימת פעילויות הפנאי המדויקת שאליה לא יורשו להיכנס. זאת בנוסף לכך שקיימים קשיים בהפעלת תו ירוק במרכזי הקניות הגדולים, כך שנשקלת האפשרות להחיל בהם הגבלת תפוסה.

כמו כן יוזמים במשרד הבריאות תוכנית נוספת, על פיה כל מי שלא יתחסן, יידרש להראות בכניסה למקומות עבודה או פנאי בדיקת קורונה שלילית שנערכה ב-48 השעות האחרונות. כמו כן, בדיקות הקורונה יהיו כרוכות בתשלום, מספרן יהיה מוגבל והן ייערכו רק במתחמים מסוימים. הכוונה היא שכאשר אדם יידרש לשלם כמה עשרות שקלים כל יומיים כדי שיוכלו להיכנס לעבודה, לחדר כושר או למסעדות – הוא יעדיף להתחסן.

(צילום: Olivier Fitoussi / Flash90)(צילום: Olivier Fitoussi / Flash90)

עוד מתכנן משרד הבריאות שמתחמי הבדיקות לקבלת דרכון ירוק יהיו מצומצמים מאוד ומספר הבדיקות שיוקצה לכך יהיה מאוד נמוך. המטרה היא שהמבקשים להיבדק לקורונה בכדי לקבל דרכון ירוק ידרשו לנסוע לערים אחרות בכל יומיים – וגם אז לא בטוח שהם יצליחו לקבל בדיקה, משום שהכמות שתוקצה למטרה זו תהיה מאוד קטנה.

יוזמה נוספת לעודד אנשים להתחסן ניתן לראות גם בדבריו של רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, שפנה לשרי הבריאות, הכלכלה והתעשייה והאוצר בדרישה לחייב בדיקות קורונה כל 72 שעות לכל עובד שיכול לעשות זאת ובוחר שלא להתחסן. תומר דרש שהבדיקה תיעשה מחוץ לשעות העבודה, וכן לשלול תשלום דמי בידוד על חשבון המעסיק מעובד הבוחר שלא להתחסן. עוד ציין כי יש לאפשר למעסיקים להוציא לחל”ת עובדים שיכולים להתחסן, אך בוחרים שלא.

לדבריו, "עובד שיכול ולא מתחסן מסכן את עצמו, מסכן את משפחתו ומסכן את חבריו לעבודה ומקום עבודתו. המעסיקים שילמו עד כה מיליארדי שקלים על ימי בידוד וזאת מבלי לדבר על הפגיעה בעבודה. כמעסיקים ותעשיינים חובתינו לשמור על עובדינו ועל שרשרת האספקה. המעסיקים לא יכולים ולא צריכים להמשיך לספוג את זה ולכן נעשה הכל כדי להגן על עובדינו ולאפשר למשק לפעול לצד הקורונה ולהוציא את המשק מהמשבר".

תגיות:קורונהחיסוןבדיקת קורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה