חדשות בארץ

נתניהו: "התיקים נגדי תפורים ומתפוררים, הצדק יצא לאור"

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את כתב האישום שהוגש נגדו בתיקי האלפים, ואמר כי אינו חושב ששלב ההוכחות במשפטו ייפתח לפני הבחירות: "זה ייתפס כהתערבות בוטה בבחירות, גם אם לא זו הכוונה. צריך לנהוג לפי השכל הישר"

נתניהו, הערב (צילום מסך, לע"מ)נתניהו, הערב (צילום מסך, לע"מ)
אא

נתניהו, הערב (צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) לכתב האישום נגדו בתיקי האלפים, בעקבות חידוש משפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים: "אני חושב שכולם יודעים שהתיקים נגדי תפורים, אך היום התברר שהם לא תפורים עד הסוף", אמר במהלך מסיבת עיתונאים שקיים במשרדו עם ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטקיס. "הרבה דברים חסרים שם אפילו מבחינת התביעה".

"כולם רואים שהתיקים מתפוררים", הצהיר נתניהו. "לא קיבלו אישור יועץ משפטי לממשלה לפתוח בחקירה, סחיטות באיומים נגד עדים, טיוח מסמכים, המצאת עבירה שלא קיימת בספר החוקים של אף מדינה. כל הדבר הזה מתפורר, וככל שהזמן עובר רואים את זה. הציבור מבין את זה, ואני מניח שהתוצאה בסוף תהיה שהצדק יצא לאור".

"לא נראה לי שימהרו לשלב ההוכחות לפני הבחירות", הוסיף ראש הממשלה. "בכל מקרה, זה ייתפס כהתערבות בוטה בבחירות – גם אם זו לא הכוונה. אם יהיה דבר כזה – אנחנו ננצח בגדול. אבל כיוון שאנחנו הולכים לנצח בלאו הכי – אנחנו לא צריכים לנצח כך. צריך לנהוג לפי השכל הישר, ואני מקווה שכך ייעשה".

נתניהו הגיע הבוקר לאולם בית המשפט בירושלים, וכפר בכתב האישום שהוגש נגדו. הוא נשאל על ידי ראש ההרכב, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, האם הוא מאשר את המענה לכתב האישום שהגישו עורכי דינו בשמו, וענה: "אני מאשר את התשובה בכתב שהוגשה בשמי". הנאשמים האחרים בתיקי האלפים – בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' ומו"ל ידיעות אחרונות, ארנון מוזס – כפרו אף הם בכתב האישום. כמה דקות לאחר מכן עזב נתניהו את המקום.

בהמשך הדיון, שעסק בטענות מקדמיות של הצדדים, טען פרקליטו של נתניהו, עורך הדין בועז בן צור, כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לא העניק אישורים בכתב לפתיחה בחקירות פליליות נגד ראש הממשלה בתיקים השונים, וזאת לדבריו בניגוד לנדרש על פי חוק יסוד הממשלה. לקראת סוף הדיון, צוות ההגנה ביקש לדחות את פתיחת שלב הראיות במשפט בכשלושה-ארבעה חודשים.

השופטים הודיעו הערב, כי מועד תחילת שלב ההוכחות ייקבע רק לאחר שתינתן החלטתם בנוגע לטענת ההגנה כי היועץ המשפטי לממשלה לא נתן אישור לפתוח בחקירה נגד נתניהו ולהשלכותיה על המשך הדיון בתיק. על פי ההערכות, החלטה זו סוללת בפועל את הדרך לדחיית שלב ההוכחות במשפט לאחר הבחירות.

תגיות:בית המשפט המחוזי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה