חדשות בארץ

נתניהו התייצב בבית המשפט וכפר בכתב האישום

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לבית המשפט המחוזי בירושלים, וכפר בכתב האישום נגדו. פרקליטו, עורך הדין בועז בן צור, טען כי היועץ המשפטי לממשלה לא העניק את האישור הנדרש לפתיחה בחקירה נגד ראש הממשלה

נתניהו עם פרקליטיו, הבוקר (צילום: ראובן קסטרו, פול)נתניהו עם פרקליטיו, הבוקר (צילום: ראובן קסטרו, פול)
אא

(עודכן: 9:51)

ראש הממשלה בנימין נתניהו כפר הבוקר (שני) בכתב האישום שהוגש נגדו לבית המשפט המחוזי בירושלים. נתניהו, שהתייצב באולם בית המשפט, נשאל על ידי ראש ההרכב, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, האם הוא מאשר את המענה לכתב האישום שהגישו עורכי דינו בשמו, וענה: "אני מאשר את התשובה בכתב שהוגשה בשמי". הנאשמים האחרים בתיקי האלפים – בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' ומו"ל ידיעות אחרונות, ארנון מוזס – כפרו אף הם בכתב האישום. כמה דקות לאחר מכן עזב נתניהו את המקום.

נתניהו הגיע לאולם עם פרקליטיו, עורכי הדין בועז בן צור ועמית חדד, ועם דוברו עופר גולן. לאחר כניסת שלושת השופטים, הוצאו צוותי התקשורת מהעולם. הדיון, שנמשך בשעה זו, עוסק בטענות מקדמיות של הצדדים. עורך הדין בן צור פתח את דבריו בטענה, כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לא העניק אישורים בכתב לפתיחה בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה בתיקים השונים, וזאת לדבריו בניגוד לנדרש על פי חוק יסוד הממשלה. בית המשפט צפוי לקבוע היום את לוח הזמנים להמשך הדיונים, ובכלל זאת מתי יחל שלב ההוכחות.

בכניסה לבית המשפט הפגינו עשרות בני אדם נגד ראש הממשלה. נתניהו ביקש אמש מתומכיו שלא להגיע לדיון: "אני יודע שאתם מתכננים להגיע לבית המשפט, שאתם רוצים לחזק אולי מול התיקים התפורים והשקריים", אמר בסרטון שפרסם ברשת. "אבל אנחנו בזמן של מוטציה מתפשטת בעולם וגם בארץ. למען בריאותכם, אני מבקש – אל תגיעו מחר. כולנו חייבים לשמור על ההנחיות, לשמור על הבריאות, על החיים ממש. כולם כבר רואים שמסע הציד נגדי מתפורר, כולם מבינים שזהו ניסיון שקוף להפיל ראש ממשלה חזק מהימין ולהמליך ממשלת שמאל. הניסיון הזה ייכשל מסיבה אחת פשוטה – כי הציבור חכם".

כזכור, כתב האישום נגד ראש הממשלה כולל שלושה סעיפי אישום: בתיק 4000 (תיק בזק-וואלה) הוא מואשם בעבירת שוחד, בעוד בתיקי 1000 (תיק המתנות) ו- 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) הוא נאשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

תגיות:בית המשפט המחוזי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה