חדשות בריאות

בניגוד לתקנות: מרכזי קניות וחנויות נפתחו ברחבי הארץ

למרות ההגבלות על פתיחת חנויות, מרכזי קניות פתוחים רבים נפתחו בשעות הבוקר ברחבי הארץ, בעיקר במתכונת טייק אווי. במשרד הבריאות הבהירו, כי הפתיחה אינה מאושרת על פי התקנות

מרכז קניות ביג, ארכיון (צילום: David Cohen/Flash90)מרכז קניות ביג, ארכיון (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

מתחמי קניות פתוחים רבים, בראשם מתחמים השייכים לרשת ביג, פתחו היום (ראשון) את שעריהם ברחבי הארץ, וזאת בניגוד להנחיות הקורונה. בעליהם של חנויות בלתי חיוניות במתחמים, שפעילותן נאסרה, הציבו דלפקי שירות בכניסה לחנויות ופתחו אותן במתכונת של איסוף עצמי (טייק אווי), על אף שזו אינה מותרת עבורן. 

מפורום ראשי המסחר בישראל נמסר, כי "החנויות במרחב הפתוח ובמרכזי הקניות הפתוחים של ביג, מליסרון, צים ועוד נפתחו הבוקר כהרגלן. כ-75% מסך החנויות במרכזים עובדות במתווה פתיחה מלא או במתכונת איסוף מהסניף (טייק-אווי), בהתאם לשיקולן".

בפורום ציינו, כי "למרות שמדובר בתחילתו של יום המסחר החלש בשבוע, נרשמת תנועת קונים ערה. הכל נעשה תוך ההקפדה על הנחיות הקורונה, בזמן שתנועת המבקרים והקונים מבוקרת".

מנגד, במשרד הבריאות הבהירו כי פתיחתן של החנויות במתחמי ביג, אף כאשר היא נעשית במתכונת טייקאוואיי, אינה מאושרת על פי התקנות.

למרות תחלואת הקורונה שממשיכה להיות גבוהה, ישראל החלה הבוקר בשלב הראשון של היציאה מהסגר. בשעה 7:00 נכנסו לתוקף ההקלות הראשוניות, במסגרתן בוטלה מגבלת המרחק של 1,000 המטרים מהבית, וכן בוטל האיסור לשהות בבית של אדם אחר.

כמו כן, ההקלות כוללות היתר פעילות של עסקים אחד על אחד – כדוגמת מספרות ושירותי קוסמטיקה – ופתיחת עסקים ללא קבלת קהל. יתאפשר טייק אווי ממסעדות, הצימרים ייפתחו לאירוח של משפחות גרעיניות, ושמורות הטבע והגנים הלאומיים יפתחו את שעריהם לקהל.

בשלב זה, מערכת החינוך נותרה סגורה. קבינט הקורונה אישרו אמש, במשאל טלפוני, את הארכת התקנות לסגירת מוסדות החינוך, למעט החריגים המאושרים כיום, עד ליום שלישי בבוקר. בדיון לילי שערך ראש הממשלה עם שרי הבריאות, החינוך והאוצר הושגה הוסכמה על מתווה לפתיחה חלקית של מערכת החינוך, והממשלה תתכנס הערב לדון בנושא.

תגיות:נגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה