חדשות בריאות

לראשונה: בני פחות מ-16 חוסנו נגד קורונה

על פי הדיווח ב"ישראל היום", כעשרה נערים בני פחות מ-16, הנמצאים בסיכון מוגבר לסבול מסיבוכים של הנגיף, קיבלו את החיסון, וזאת בהתאם להמלצת ועדת התעדופים ולאחר קבלת אישור מוועדת חריגים

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 9:49)

לפחות עשרה ילדים בני פחות מ-16 קיבלו בישראל את החיסון שפיתחה חברת פייזר נגד נגיף הקורונה, וזאת על אף שהוא אושר לשימוש חירום מגיל 16 ומעלה. כך דיווחה הבוקר (רביעי) מיטל יסעור בית אור ב"ישראל היום".

הילדים שחוסנו סובלים ממחלות ריאה קשות, ממצבים נוירולוגיים חריגים או מהשמנת יתר – מצבים המכלילים אותם בקבוצה הנמצאת בסיכון מוגבר לסיבוכים של הנגיף. כל מקרי ההתחסנות קיבלו את אישורה של ועדת חריגים, ובמשרד הבריאות אמרו כי לא התקבלו דיווחים על תופעות לוואי של החיסון.

כזכור, החיסון של פייזר קיבל את אישור מינהל המזון והתרופות של ארצות הברית (FDA) לשימוש חירום מגיל 16 ומעלה. אישור דומה לשימוש בגילאים אלו ניתן לחיסון בישראל, אולם ועדת התעדופים במשרד הבריאות קבעה כי קופות החולים יקימו מנגנון לניהול מקרים חריגים, שבמקרים מיוחדים יוכל להעניק אישור למתן החיסון גם לבני פחות מ-16.

פרופ' אלי סומך, מנהל אגף הילדים בבית החולים מעייני הישועה, מומחה למחלות זיהומיות וחבר ועדת התעדופים, אמר: "נתקלתי במקרים חריגים של ילדים, בעיקר בני 12 ומעלה, שנזקקו לחיסון. התייעצו איתי, הילדים חוסנו והם במצב טוב. אלו מקרים בודדים וחריגים".

"אצל ילדים שסובלים ממחלות רקע משמעותיות יש חשש שהקורונה עלולה להיות מחלה קשה", ציין פרופ' סומך. "מדובר בילדים עם השמנה קיצונית, מחלת ריאה קשה או מחלות מטבוליות. אצל ילדים כאלה התועלת מהחיסון עולה בהרבה על אי-הוודאות לגבי החיסון".

ד"ר אורלי גרינפלד, המנהלת הרפואית של תוכנית "מגן ישראל", התייחסה הבוקר לסוגיית חיסונם של נערים מתחת לגיל 16: "אנחנו לא יוצאים באופן גורף לחסן ילדים מתחת לגיל 16", הדגישה בריאיון לכאן ב'. "במקרים בודדים וחריגים, אנחנו רואים ילדים מתחת לגיל 16 שיש להם מחלות קשות מאוד, בעיקר מחלות ריאה קשות מאוד. במקרים כאלה, של גורמי סיכון מאוד חריגים, עושים את השיקול הרפואי בין ההשפעה של החיסון ויכולתו למנוע את מחלת הקורונה לבין הסיכון שאותו ילד יידבק במחלה והסיכון הגבוה לתחלואה קשה ואפילו תמותה".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אימץ בשבוע שעבר את החלטת ועדת התעדופים בראשות ד"ר בעז לב לחסן תלמידים בגילאי 18-16 – כולל תלמידי י"ב, גם אם עברו את גיל 18. בימים האחרונים החלו בקופות החולים בחיסון הצעירים בגילאים אלו, ובמשרד הבריאות אמרו כי עד כה נרשמה היענות גבוהה. בעקבות ההחלטה, כ-300 אלף בני נוער צפויים לקבל את החיסון בימים הקרובים.

תגיות:חיסוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה