חדשות בריאות

הממשלה אישרה: נתב"ג ייסגר – החל ממחר בחצות

השרים אישרו את הצעת ראש הממשלה לסגור את הטיסות לישראל וממנה החל ממחר בחצות הלילה ולמשך שבוע, למעט מקרים חריגים. נתניהו: "אנחנו מקדימים את כל העולם. אנחנו סוגרים את השמיים הרמטית, למעט חריגים נדירים ממש"

נתב"ג (צילום: אבי דישי, פלאש 90)נתב"ג (צילום: אבי דישי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 18:46)

ברקע החשש מכניסת מוטציות נוספות של נגיף הקורונה לישראל, שרי הממשלה אישרו הערב (ראשון) את הצעתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין לסגור את נתב"ג לטיסות נכנסות ויוצאות החל ממחר בחצות הלילה, למעט מקרים חריגים והומניטריים. בשלב זה, סגירת השדה תהיה בתוקף עד יום ראשון הבא בחצות (31 בינואר). שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, התנגדה להחלטה, הכוללת גם את מניעת כניסתם של עולים חדשים לארץ.

על פי הודעת משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות, האיסור על כניסת מטוסים זרים לישראל לא יכלול טיסות מטען, טיסות לכיבוי אש וטיסות לפינוי חירום רפואי. האיסור על יציאה לטיסה יחול גם ביחס לטיסות באמצעות מטוסים פרטיים ישראלים. החריגים ליציאה בטיסה אל מחוץ לישראל יצומצמו, כך שיכללו את המקרים הבאים בלבד: טיפול רפואי, הליך משפטי שאותו אדם צד לו או נדרש להשתתף בו, או לוויה של קרוב משפחה. מנכ"לי משרד הבריאות והתחבורה רשאים לאשר בקשות חריגות בשל צורך הומניטרי או צורך אישי מיוחד של יציאה מחוץ לישראל.

"בניגוד למה שאומרים, אנחנו מקדימים את כל העולם", אמר נתניהו בפתח הישיבה. "אף מדינה לא עשתה את מה שאנחנו עומדים לעשות. אנחנו סוגרים את השמיים הרמטית, למעט חריגים נדירים ממש, כדי למנוע כניסה של מוטציות הנגיף, וגם כדי להבטיח שנתקדם במהירות עם מבצע החיסונים שלנו, 'חוזרים לחיים', כדי שתוך זמן קצר נחסן עוד ישראלים. בהמשך השבוע אנחנו נקיים דיון באסטרטגיית היציאה מהסגר. אני מבטיח לכם שנעשה זאת בזהירות ובאחריות".

"אני רוצה להדגיש שרק בשבוע הזה, שאנחנו מאשרים בו את סגירת השמיים, אנחנו נחסן עוד כמיליון ישראלים, ובכך אנחנו מבטיחים שהפגיעה של המוטציה, אם היא תיכנס, ופגיעה של וריאנטים נוספים, אם ייכנסו, תהיה קטנה הרבה יותר, וכמובן נוכל לפתוח את הכלכלה שלנו", הוסיף נתניהו. הוא ציין, כי עד כה כשני מיליון ישראלים קיבלו את מנת החיסון הראשונה, ומתוכם כמעט מיליון אזרחים קיבלו גם את המנה השנייה: "אני מבקש לפנות לבני ה-60 ומעלה שעדיין לא התחסנו, זה בערך 20% מכם. 80% זו תוצאה יפה מאוד, אבל זה לא מספיק, כי 20% מכם נתונים לפגיעה. אני מבקש מכם – לכו להתחסן. המטרה שלנו היא להגביר את קצב החיסונים תוך ימים אחדים, אולי כבר מחר או מחרתיים, לרבע מיליון מתחסנים ביום. זה מספר עצום".

מוקדם יותר אישרו השרים את כינון היחסים עם מרוקו. "זה באמת רגע היסטורי, לאחר ארבעה הסכמי שלום עם ארבע מדינות מוסלמיות וערביות בארבעה חודשים", אמר נתניהו. "אני מבקש לברך את מלך מרוקו, מוחמד השישי, על שיתוף הפעולה בינינו. יחד אנחנו מקדמים טיסות ישירות בין המדינות, זה יבוא בקרוב מאוד, קידום שיתופי פעולה כלכליים, מסחריים, טכנולוגיים, וכמובן פתיחת נציגויות בשתי המדינות".

תגיות:נתב"גנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה