חדשות בריאות

אדלשטיין: למעלה מ-2.5 מיליון איש חוסנו, קרוב למיליון קיבלו שתי מנות

שר הבריאות התריע, כי למרות התקדמות מבצע החיסונים "קצב הירידה בתחלואה איטי מדי. כנראה הסיבה היא גם המוטציות, אבל גם היעדר הקפדה על הסגר". בשל החשש מכניסת מוטציות קורונה נוספות לישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו יביא לאישור הממשלה הצעת לעצירת הטיסות לארץ וממנה למשך שבועיים

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין מסר הבוקר (ראשון), כי בסוף השבוע בוצעו 195 אלף חיסונים נגד קורונה. מתחילת מבצע החיסונים, חוסנו למעלה מ-2.5 מיליון אזרחים, מתוכם קרוב למיליון קיבלו כבר את המנה השנייה.

אדלשטיין הוסיף, כי "יש גם בשורות לא טובות: קצב הירידה בתחלואה איטי מדי. כנראה הסיבה היא גם המוטציות, אבל גם היעדר הקפדה על הסגר. אני מבקש מכל אחת ואחד – הקפידו על ההנחיות".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר שלשום במסיבת עיתונאים, כי ישנן עדויות ראשוניות לכך שמוטציית הקורונה הבריטית לא רק מדבקת יותר אלא גם קשורה לתמותה גבוהה יותר. ג'ונסון הסתמך בדבריו על מחקר חדש של קבוצת מדענים המייעצת לממשלה, ממנו עלה כי קיימת "אפשרות ריאלית" – אם כי לא ודאית – שהמוטציה קטלנית יותר מהנגיף המקורי. עם זאת, פרופ' גרהאם מדליי, אחד ממנסחי המסמך, אמר ל-BBC כי השאלה האם המוטציה מסוכנת יותר מבחינת התמותה "עדיין פתוחה". על פי ההערכות, החיסונים שפיתחו חברות פייזר ואסטרהזניקה יעילים נגד המוטציה הבריטית.

בשל החשש מכניסתן של מוטציות קורונה נוספות לישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו יביא היום לאישור הממשלה הצעה לעצירת הטיסות לארץ וממנה למשך שבועיים. ההצעה סוכמה עקרונית בסוף השבוע בדיונים שקיים נתניהו בהשתתפות שרי הבריאות והתחבורה, מנכ"לי משרדיהם, ראש המל"ל, היועץ המשפטי לממשלה ובכירים נוספים.

על פי הסיכום העקרוני שהושג, ההצעה שתובא לאישור הממשלה תכלול איסור כניסה ויציאה של טיסות נוסעים זרות וישראליות; צמצום היתר ההגעה לנתב"ג, כך שיתאפשר רק במקרים חריגים שיאושרו על ידי ועדה בראשות מנכ"לי משרדי הבריאות והתחבורה; וגיבוש מתווה נפרד למקרים הומניטריים שיצריכו טיסות מיוחדות.

תגיות:חיסוןיולי אדלשטייןנגיף הקורונההמוטציה הבריטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה