חדשות בארץ

סיכום חדשות השבת: רוב הדגימות של הנשים בהיריון שמצבן קשה - התגלו כמוטציה הבריטית

רוב הדגימות שנלקחו מנשים בהיריון שמצבן קשה התגלו כמוטציה הבריטית; קופות החולים יחלו לחסן את תלמידי כיתות י"א - י"ב. קבלו את סיכום חדשות השבת

  • י' שבט התשפ"א
אא

* במהלך השבת נפטרו 54 ישראלים חולי קורונה, ומאז חצות הלכו לעולמם 13 חולים נוספים. מניין נפטרי הקורונה בארץ עומד כעת על 4,326. כמו כן, אתמול אומתו 7,316 נשאים חדשים, מתוך כ-83 אלף בדיקות קורונה שנערכו, שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 8.8%. כן נחצה שיא מאז פרוץ המגיפה: מתוך 1,884 חולים המאושפזים כעת בבתי החולים, בהם 1,171 מהם במצב קשה, 335 נזקקים למכונות הנשמה - מספר שיא מתחילת הקורונה. בתוך כך, משרד הבריאות מודיע הערב (מוצ"ש), כי רוב הדגימות שנלקחו מנשים בהיריון שנדבקו בקורונה ומצבן קשה, התגלו כמוטציה הבריטית.

בעלה של היולדת מתחנן על חייה של אשתו: "תעשו משהו טוב כדי שהבן שלי יכיר את אמו"

* המוטציה הבריטית מדבקת יותר: כחודש וחצי לאחר שנמצאה לראשונה ולאחר שהחוקרים טענו כי היא אינה קטלנית יותר אלא רק מדבקת, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר בתדרוך לתקשורת כי המוטציה הבריטית קטלנית יותר ב-30 אחוזים.

* ברוך דיין האמת: בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים, הלך לעולמו בצהרי השבת רבי מנחם מנדל משי זהב זצ"ל, אביו של יו"ר זק"א יהודה משי זהב, כשהוא בן 84 בפטירתו. המנוח זצ"ל נפטר בעיצומם של ימי השבעה על רעייתו שרה זיסל משי זהב ע"ה, שנפטרה ביום שני האחרון בגיל 81 ובתוך ימי השלושים על בנו ר' משה ז"ל

* קופת החולים כללית הודיעה כי תתחיל לחסן מצאת השבת את מבוטחיה בני 18-17. בקופה מסרו כי מבוטחים אלו יוכלו להגיע מחר אל מוקדי החיסון ללא זימון ובליווי אחד מההורים, בהצגת תעודת זהות וכרטיס מגנטי של הקופה. מיום ראשון, כך נמסר מהקופה, יינתנו חיסונים על-פי זימון מראש. גם קופות החולים לאומית ומאוחדת עדכנו כי יחלו לחסן את מבוטחיהן, תלמידי כיתות י"א-י"ב. בשתי הקופות הדגישו כי יש לזמן תור מראש.

* סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א דיווחה הלילה כי מערכות ההגנה במדינה הופעלו בעקבות תקיפה ישראלית סמוך לחמה. לפי שעה לא ידוע על נפגעים בנפש או על נזקים, אם כי בסוריה טוענים שנשמעו קולות פיצוץ באזורמקור בצבא סוריה אמר לסוכנות הידיעות הרשמית במדינה כי התקיפה התבצעה באמצעות טילים שנורו מאזור העיר הלבנונית טריפולי הנמצאת מדרום-מערב לחמה, ולדבריו, רוב הטילים הופלו.

* כלי תקשורת ערביים דיווחו הבוקר על פיצוץ בבית חאנון ברצועת עזה. על פי הדיווחים, לפחות שמונה בני אדם נפצעו, וככל הנראה מדובר בתאונה. דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, התייחס לפיצוץ שארע בציוץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "הסיפור של הבית הזה הוא הסיפור של בתים רבים אחרים ברצועה שהפכו למחסני נשק וטילים בעבור ארגוני הטרור – מי שבסוף משלם את המחיר הם אזרחים חפים מפשע".

* 2,131 בני אדם נעצרו ברחבי רוסיה בהפגנות תמיכה במנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני – כך הודיע במהלך השבת ארגון OVD הפועל לקידום הדמוקרטיה ברוסיה. בין העצורים גם אשתו של נבלני, יוליה נבלניה.

* חברת התרופות "אסטרהזניקה" הודיעה כי תצמצם את משלוחי החיסונים נגד קורונה לאיחוד האירופי בכ-60% ברבעון הראשון של השנה, כך שיישלחו 31 מיליון מנות בלבד; זאת בשל בעיות ייצור במפעל החיסונים בבלגיה. החברה הייתה אמורה לשלוח ל-27 המדינות החברות באיחוד האירופי כ-80 מיליון מנות עד סוף מרץ.

* בארה"ב, בין מאה למאתיים אנשי המשמר הלאומי שהוצבו בוושינגטון הבירה ביום השבעתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אובחנו כחולים בקורונה. לפי גורם מקומי, המספר עשוי לעלות, אך זהו אחוז קטן מתוך יותר מ-25 אלף חיילים ששהו בעיר בימים האחרונים.

מלאך המוות שוכן בחדר 17

תגיות:נגיף הקורונהסיכום חדשות השבתהמוטציה הבריטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה