חדשות בריאות

נתניהו בישיבת הממשלה: "צריכים להחליט מיד על הארכת הסגר"

בפתח ישיבת הממשלה, שהתכנסה להכריע בנוגע להארכת הסגר, אמר ראש הממשלה נתניהו כי "חייבים להמשיך ולקבל את ההחלטות הנכונות למען אזרחי ישראל. נדרש מאמץ אחרון כדי לצאת מהקורונה ולהציל חיים"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 16:22)

הממשלה התכנסה בצהריים (שלישי) כדי לקבל החלטות על הארכת הסגר, וזאת לאור המשך העלייה בנתוני התחלואה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הישיבה: "אנחנו במרוץ צמוד בין מבצע החיסונים לבין התחלואה הגואה בכל העולם בגלל המוטציות. במקום להסיר את הסגר שלהן כמתוכנן, מדינות רבות באירופה מאריכות עכשיו עד מרץ, וגם אפילו עד אפריל".

"אנחנו חייבים להמשיך ולקבל את ההחלטות הנכונות למען אזרחי ישראל", הדגיש נתניהו. "אנחנו צריכים להחליט מיד על הארכה נוספת של הסגר הקיים. זה אולי לא פופולרי, בוודאי לא נוח בתקופת בחירות, אבל זה מה שאנחנו צריכים להחליט היום, ואני מצפה מכולם לתמוך בזה".

"הרבה יותר קל להתעלם מהזינוק האדיר בתחלואה ופשוט לפתוח את הכל, אבל זה יעלה בחיי אדם רבים. אני לא שם, אף פעם לא הייתי שם ואף פעם לא אהיה שם. מה שחייב להנחות את כולם זה הצלת חיים וקריסת מערכת הבריאות, שום שיקול אחר".

"אני יודע שזאת החלטה קשה לרבים מאזרחי ישראל, אבל נדרש כאן מאמץ אחרון, מאמץ משותף של כולנו כדי לצאת מהקורונה ולהציל חיים", הצהיר ראש הממשלה. הוא קרא למי שמפרים את ההנחיות לחדול מכך: "אני קורא למשטרה לנקוט יד ברזל נגד כל מפרי החוק באשר הם".

שר הביטחון בני גנץ הציג בישיבה את התנאים בהם שרי כחול לבן יתמכו בהארכת הסגר. הוא אמר כי יש להרחיב את מעגל החיסונים גם לתלמידי התיכון בגילאי 18-16. עוד דרש לבצע אכיפה במקומות בהם ישנן הפרות של הסגר: "אלו חיי אדם. אם תהיה אכיפה ומשמעת, נוכל לסיים את הסגר בתוך שבוע עד תשעה ימים". בהתייעצות שערכו שרי כחול לבן לפני הישיבה, סוכם כי הם יתמכו בכפוף לחיסון מיידי של תלמידי התיכון, קידום האכיפה במוקדי התחלואה והעלאת הקנסות, קביעת חובת בדיקת קורונה לשבים לארץ והגדלת הסיוע לעסקים קטנים ובינוניים.

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, המליץ להאריך את הסגר הנוכחי בשבועיים. לדבריו, מסתמנת ירידה במקדם ההדבקה, אולם השפעת החיסונים עדיין לא באה לידי ביטוי. הוא הוסיף, כי היעד במבצע החיסונים הינו להגיע ל-250 אלף מחוסנים ביום. עוד ציין, כי כ-300 אלף איש בשכבת הגיל של בני 60 ומעלה טרם התחסנו.

תגיות:בני גנץנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה