חדשות בריאות

"פתאום שכחנו שפיקוח נפש דוחה הכל"

איש התקשורת דודי שוומנפלד, שאביו הלך לעולמו לאחר שנדבק בנגיף הקורונה, דיבר בכאב רב על הימים הקשים העוברים על משפחתו ויצא בחריפות נגד מפרי ההנחיות: "פתאום שכחנו שפיקוח נפש דוחה הכל"

  • ו' שבט התשפ"א
דודי שוומנפלד, ארכיון (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)דודי שוומנפלד, ארכיון (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)
אא

הרב נחום לוי שוומנפלד נפטר הבוקר (שני) בבית החולים שערי צדק בירושלים, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. בנו, איש התקשורת דודי שוומנפלד, דיבר אמש בכאב רב על הימים הקשים העוברים עליו ועל בני משפחתו ויצא בחריפות נגד מפרי ההנחיות: "פתאום שכחנו שפיקוח נפש דוחה הכל".

"עוברים עלינו ימים נוראיים, ימים אכזריים", פתח שוומנפלד את דבריו בריאיון למשה גלסנר ברדיו קול ברמה. "פעם חשבנו שמדובר בחולים שהם זקנים. מדובר בצעירים, באנשים בגיל העמידה והזקנה, נערים ונשים צעירות אחרי לידה".

שוומנפלד הוסיף, כי הציבור החרדי חייב "לא לעשות את החישובים של מה עושים בהפגנות, וכל מיני תירוצים. כל אחד נהיה לי פרופסור בגרוש ומומחים למתמטיקה ואחוזים, לסטורציה ומחוללי חמצן. כל אחד נהיה לי רופא". הוא מתח ביקורת נוקבת על מי "שעוברים כל יום על 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'. שנים שאנחנו רואים ברחוב רבי עקיבא בבני ברק ובכיכר השבת בירושלים כאלו שנוסעים בשבת להציל חיים. פתאום שכחנו שפיקוח נפש דוחה הכל".

"אני פשוט מתנצל שלא דיברתי עד היום, מעלתי בתפקידי", הכה שוומנפלד על חטא. "הקב"ה נתן לנו את השליחות עם מיקרופון פתוח. אבל אשמים אנחנו. למה לא עשינו עם זה משהו? כשנראה מישהו רץ עם סכין, לא נרוץ וננסה לעצור אותו? זה הסיפור פה. אנחנו אומרים 'טוב, זה לא קשור אלינו'. הם באים אלינו למכולת ועושי אפצ’י ומשתעלים עלינו, המטורפים האלה. זה חולי קורונה, זה לא אנשים שמפחדים, אנשים שהם יודעים שהם חולי קורונה והם הולכים. זה פשוט לא ייאמן".

"אני לא אותו האדם שהייתי שלשום. כל טלפון שמצלצל אליי אני מסתכל שזה לא מבית החולים. אני ער כבר מאתמול בערב, ניסיתי איך שהוא להירדם לאיזו תנומה קלה – התעוררתי בסיוט. הלכתי הכי רחוק, ואמרתי 'אוקיי, הגרוע מכל יקרה'. אני שואל: מגיע לאנשים למות כמו כלבים, לבד, מבלי שבני המשפחה יהיו לידם? האיש שנתן לי את החיים, שמסר את הנפש שלו כל חייו בשבילנו, בשביל אחיי ואחיותיי. אנחנו לא מסוגלים להחזיר לו טובה, לא מסוגלים להיות איתו בשעות הקשות האלו", חתם שוומנפלד את דבריו.

תגיות:דודי שוומנפלדנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה