חדשות בריאות

עשר חולות קורונה בהיריון מאושפזות במצב קשה

בבתי חולים ברחבי הארץ מאושפזות עשר נשים בהיריון שנדבקו בקורונה ומצבן קשה, חלקן בסכנת חיים. חלק מהנשים כבר יולדו בניתוחים קיסריים. ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, מסר כי אתמול אובחנו למעלה מ-10 אלפים נדבקים חדשים: "חייבים להוריד את העומס מבתי החולים, אי אפשר להמשיך ברמת התחלואה"

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

עשר נשים בהיריון אושפזו בימים האחרונים בבתי חולים במצב קשה – חלקן במצב קריטי – לאחר שנדבקו בקורונה. ארבע נשים מאושפזות בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק, שתיים בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, והשאר בבתי החולים שיבא, הדסה עין כרם ולניאדו.

אמש (שני) דווח, כי חולת קורונה בת 35, בשבוע ה-31 להריונה, אושפזה בבילינסון בעקבות הידרדרות במצבה. עקב מצבה הקשה, היא יולדה בניתוח קיסרי. התינוק הועבר במצב יציב, כשהוא מונשם, לפגייה במרכז שניידר לרפואת ילדים. היולדת, שאינה סובלת ממחלות רקע, אושפזה במצב קשה ולא יציב במחלקת טיפול נמרץ קורונה שבמתחם האשפוז התת-קרקעי בבילינסון. בבית החולים מסרו הבוקר, כי מצבה של האישה בת ה-33, שיולדה בסוף השבוע בשבוע ה-31 להריונה, מוסיף להיות קשה ולא יציב.

בבית החולים לניאדו אושפזה חולת קורונה בת 37, הנמצאת בשבוע ה-34 להריונה. היא נותחה ניתוח חירום, וכעת מורדמת ומונשמת בטיפול נמרץ קורונה. מצבה מוגדר קשה. ביחידה לטיפול נמרץ קורונה בבית החולים שיבא מאושפזת אישה באמצע שנות ה-30 לחייה, הנמצאת בשבוע 21 להריונה. היא הועברה אתמול ממחלקת קורונה לטיפול נמרץ עקב החמרה במצבה, המוגדר כעת קשה. היא נתמכת על ידי מכשיר לסיוע נשימתי לא פולשני ואינה מורדמת.

פרופ' ארנון ויזניצר, מנהל בית החולים לנשים בבילינסון, ציין כי "מדובר בגל אלים וקשה יותר מקודמיו, הפוגע גם באוכלוסייה הצעירה של נשים בהיריון". מנהלת היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים שיבא, ד"ר יעל חביב, אמרה: "בגל הזה אנחנו נתקלים בעוד ועוד מקרים של אנשים צעירים עם תחלואה קשה, שהמחלה בהחלט פוגעת בהם עד מצב של סכנת חיים. זו לא עוד מחלה של מבוגרים עם מחלות רקע".

ממונה הקורונה הלאומי, פרופ' נחמן אש, אמר הבוקר לגלי צה"ל: "צבר כזה לא היה לנו לאורך כל המגפה. אנו בוחנים האם תחלואת הנשים בהיריון היא תופעה חדשה או שיש משהו שמייחד את הנשים האלה. נבחן גם הקשר למוטציה".

אש עדכן, כי אתמול אובחנו למעלה מ-10 אלפים נדבקים חדשים בנגיף: "כולנו צריכים להבין שהמגפה פה. החיסונים ישפיעו, אבל לוקח להם זמן להשפיע. חייבים להקפיד על ההנחיות ועל הסגר". הוא הבהיר, כי "חייבים להוריד את העומס מבתי החולים ולהוריד את מספר החולים הקשים, ומכאן ההמלצה שלנו על הארכת הסגר בשבועיים נוספים. אני מבין את המשמעויות הקשות עבור הציבור, אבל אי אפשר להמשיך ברמת התחלואה".

תגיות:נגיף הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה