חדשות בריאות

אדלשטיין: העלייה הנוכחית בתחלואה – בגלל מסיבות סילבסטר

שר הבריאות יולי אדלשטיין מתח ביקורת על פוליטיקאים שמנעו הטלת הגבלות חריפות כדי לבלום את התחלואה: "איך הגענו למצב הזה? במילה אחת – פופוליזם"

אדלשטיין (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)אדלשטיין (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס הבוקר (שלישי) להמשך העלייה המדאיגה בתחלואת הקורונה בישראל, ותקף בחריפות פוליטיקאים שמנעו הטלת הגבלות חריפות כדי לבלום אותה. "איך הגענו למצב הזה? במילה אחת – פופוליזם", אמר בריאיון לרדיו 103fm.

"לפני שלושה-ארבעה שבועות הראינו איך בדיוק יעלו המספרים אם לא ננקוט באמצעים הדרושים, אמרו 'עזוב, אולי זה יעבור גם ככה'. אם לא עושים כלום, זה מה שקורה", הצהיר אדלשטיין. "אתה מביא לכנסת החלטות שסוף סוף הצלחת להעביר בממשלה – קמים כל מיני אנשים שאתמול לא היו חברי כנסת ומחר גם לא יהיו, ומחליטים על גורל האנשים".

"הגענו ל-9,500 נדבקים, נגיע גם למספר דו-ספרתי", הוסיף שר הבריאות. "לאחר מכן זה יתחיל לרדת, כי כרגע יש סגר, יש יותר משמעת ויותר אכיפה. אני מקווה מאוד שבסופו של דבר האסימון נופל לאנשים, למרות כל הדמגוגיה".

אדלשטיין מתח ביקורת על מי שמטילים את האחריות לתחלואה על החברה החרדית. הוא ציין כי העלייה הנוכחית במספרי המאומתים נובעת, בין היתר, בשל מסיבות הסילבסטר: "תסתכל על התאריכים. כנראה שיותר מדי אנשים הסתובבו ביותר מדי מסיבות. לא ראיתי הרבה חרדים במסיבות האלה". השר הביע תקווה כי "בקצב של ההתחסנות, ואם נצליח להשתלט על ההתפרצות הנוכחית, לא נהפוך לפופוליסטים וננהג באחריות – תוך חודשיים-שלושה אפשר יהיה לקבוע שהצרה הזאת מאחורינו".

מוקדם יותר הבוקר, עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 9,589 נדבקים בחדשים בנגיף הקורונה – הנתון היומי הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה. מספר הבדיקות שפוענחו עמד על קרוב ל-127 אלף (לא כולל בדיקות חוזרות לאבחון החלמה), ושיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-7.6%.

74,639 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, 1,759 מתוכם מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. 1,027 חולים נמצאים במצב קשה, ביניהם 247 מונשמים. מניין המאומתים חצה את רף חצי המיליון ועומד כעת על 504,269. מפרוץ המגפה נפטרו 3,704 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

תגיות:יולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה