סיפורים אישיים

חסיד חב"ד מרגש: "אם אני מאחר בדקה אחת - זה פחות יהודי אחד שהניח תפילין"

פוסט של שליח חב"ד בעל דוכן תפילין, הצליח ללכוד את עינינו, ולרגש אותנו.  בפוסט מתאר בעל הדוכן כיצד היום שלו מתחיל, בשעה 8:00 בבוקר בדיוק - השעה שבה הוא מעמיד את הדוכן על מקומו הקבוע, וגם למה אסור לו לאחר אפילו בדקה לדוכן

אא

פוסט של שליח חב"ד בעל דוכן תפילין, הצליח ללכוד את עינינו, ולרגש אותנו.  בפוסט מתאר בעל הדוכן כיצד היום שלו מתחיל, בשעה 8:00 בבוקר בדיוק - השעה שבה הוא מעמיד את הדוכן על מקומו הקבוע. "אני מאוד משתדל לפתוח את הדוכן בשעה 8:00 בדיוק, ולא לאחר אפילו לא דקה.  ביום שישי מיהרתי לפזר את הילדים בבוקר, ובשעה 7:40 ציינתי בפניהם שכבר ממש מאוחר וחייבים לצאת בדחיפות. כששאלו מה דחוף, עניתי להם שאם אני מאחר בדקה אחת - זה פחות יהודי אחד שהניח תפילין".

ממשיך החסיד וכותב: "בפועל הגעתי בדיוק בשעה 8:00 ובשעה 8:03 כבר שלושה יהודים היו עטורים בתפילין. כשהראתי לילדים את התמונות עם ציון השעה הם הבינו מה היה כ"כ דחוף. איך שיצאתי מהרכב תפסתי יהודי שהיה בדרכו לחניון ושאלתי אותו אם הניח תפילין".

אותו אדם סירב בטענה שיניח בבית, אבל החסיד לא ויתר. "אמרתי לו שאני רוצה לראות איך הוא מתפלל, וב"ה לבסוף הוא השתכנע, הניח תפילין ואפילו התפלל תפילת שמונה עשרה".

אבל זה עוד לא הכל, כי בזמן שהוא ניהל עם היהודי הזה את הדו-שיח שלהם - ניגש אליו בחור צעיר ושאל 'זה אתה מהתפילין'?

 "אמרתי לו שכן והוא הצהיר בנחרצות 'אני רוצה להניח תפילין'. באותם רגעים ממש, אני מזהה מרחוק עוד יהודי ומסמן לו לגשת מהר להניח תפילין וכל זה קורה בזמן שהשולחן שלי עדיין סגור והתפילין עדיין במזוודה. בהמשך מגיע בחור בשם נדב, בעבר תמיד סירב להניח בטענה שהוא 'קראי' אבל לפני כמה חודשים השתכנע והנחנו לו תפילין לראשונה בחייו".

לא התעייפתם מלקרוא? מצוין, בואו נמשיך: הפעם השנייה של אותו 'קראי' הייתה חודשים ספורים לאחר מכן, וגם זה לאחר שכנועים לא פשוטים. "מאז ראיתי אותו עוד כמה פעמים, אבל הוא כבר לא הסכים להניח. הפעם נדב ניגש אלי בעצמו, ושאל אותי למה לא הגעתי בזמן האחרון. אמרתי לו שזה כבר שבוע שלישי שחזרתי, ושאלתי בשלומו - אבל הפעם שמתי לב על פניו, שמשהו בו יותר רגוע ומקבל. הצעתי לו להניח, והוא מיד הסכים ללא שום היסוס. 

"והלב שלי - פשוט התרגש. כשצילמתי אותו עטור בתפילין, הרהרתי בלבי וחשבתי 'איך אני מעריץ אותו וכן, זו בסך הכל פעם שלישית שהוא מניח תפילין. אחד מהמניחים הקבועים הוא המאבטח אדי. 

"לפני שנה וחצי עשינו לו בר-מצווה ומאז הוא מניח אצלנו בקביעות. אדי עולה מרוסיה ולא קורא טוב עברית, בשלושת השבועות האחרונים הוא מגיע מוכן ומראש פותח בטלפון ק"ש בשפה הרוסית. בשבוע שעבר אמרתי לו שישאיר את הכיפה אצלו על הראש, הוא אהב את הרעיון ובאמת השאיר את הכיפה על הראש. הפעם אדי הביא לי את הטלפון שלו וביקש שאצלם אותו מעוטר בתפילין. אחרי שסיים ועזב את הדוכן, ראיתי בזווית העיין שהוא ניגש חזרה לשלחן ולוקח בתמימות את סדר הנחת תפילין. ושוב אני מהרהר בליבי, זה לא אותו אדי שהכרתי לפני שנה וחצי", הוא מסכם. 

תגיות:חבדתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה