פעילות הידברות

מבצרים את חומות השבת: פעילי הידברות הפיצו רבבות ערכות "שמירת שבת" למשפחות מתחזקות

מאז פרוץ המגפה חילקה הידברות אלפי ערכות "שמירת שבת". כל ערכה כוללת פלטת חימום איכותית, חוברת הדרכה עם עיקרי הלכות שבת, סדר הדלקת נרות וזמירות שבת ודיסק עם הרצאות מרתקות על מתנת השבת. משלוח מיוחד של ערכות יצא השבוע בעז"ה לקהילות היהודיות בלוס אנג'לס, ביוזמת אחד מתורמי הידברות בארה"ב

  • כ"ג טבת התשפ"א
ערכות "שמירת שבת"ערכות "שמירת שבת"
אא

עם פרוץ מגפת הקורונה, ולאור קריאת גדולי ישראל שליט"א להתחזק בשמירת שבת קודש כתריס בפני הפורענות, החליטה ועדת הרבנים של ארגון הידברות על הגברת פעילות "ערכות השבת", המופצות חינם למשפחות המקבלות על עצמן שמירת שבת כהלכה, וזקוקות לסיוע ולהדרכה בצעד משמעותי זה, המוביל ברוב המקרים להתחזקות רוחנית כוללת ומבורכת, בזכות קדושת השבת וסגולתה.

בישיבה מיוחדת שקיימה הנהלת הידברות עם חברי ועדת הרבנים של הארגון, הוצגו המספרים המרשימים של פעילות השבת, כאשר מאז תחילת המגיפה הופצו למעלה מחמישים אלף ערכות שבת. רכז הפעילים הציג לנוכחים בישיבה את המפה הגיאוגרפית עם פריסת היישובים בהם מתגוררות המשפחות המתחזקות, מפה הכוללת 216 יישובים בכל רחבי הארץ, כולל מספר קיבוצים בצפון שזכו השנה לביקור של פעילי השבת של הידברות, בדרכם לעוד משפחה יקרה שקיבלה על עצמה להצטרף ללגיונו של מלך ולהתחיל לשמור שבת כדת וכהלכה.

לאור העלייה בהיקפי התחלואה רח"ל הורו רבני הידברות להגביר את מאמצי ההסברה בנוגע לחשיבות שמירת השבת, ולהרחיב את חלוקת ערכות השבת למשפחות מתקרבות, בהמשך לקריאת גדולי ישראל. במהלך הישיבה התבשרו המשתתפים על הכנת משלוח מיוחד של אלפיים "ערכות השבת" עבור חברי הקהילות היהודיות בלוס אנג'לס, זאת ביוזמתו של אחד מחשובי התורמים של הידברות בארה"ב, שנענה לקריאת גדולי ישראל ונרתם לפעול בכל כוחו לחיזוק חומות השבת בעיר, יחד עם פעילי קירוב מקומיים, המקבלים סיוע והדרכה צמודה מרבני הידברות לכל אורך השנה וגם בפרויקט חשוב זה.

הרה"ג רבי ירון אשכנזי, חבר וועדת הרבנים של הידברות, מדגיש כי במהלך כל התקופה לא פסק לרגע זרם הפניות המרגשות בנושא שמירת השבת. "מניסיון של עשרות שנים בשדה הקירוב, אנחנו יכולים להעיד כי משפחה שמתחילה לשמור שבת - הדבר משפיע עליה לטובה בכל המובנים, כאשר בהרבה מקרים הדבר מביא למהפכה רוחנית של ממש. זכינו שבתקופה הזאת עוד ועוד יהודים מבינים שאין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים, היושב ומצפה לבניו אהוביו שיחזרו הביתה ויקדשו את שמו בעולם באמצעות שמירת שבת. אנחנו כמובן מלווים את המשפחות ומעניקים להם סיוע והדרכה בכל הדרוש, באמצעות צוות הפעילים המסורים שלנו במחלקות הקירוב השונות בהידברות".

ר' מוטי מנדל, מראשי הנהלת הידברות, הציג את היקף הפניות הגדול שהגיע השנה, בעיקר בנושא הנחת תפילין ושמירת שבת. "לאור המצב ובהוראת רבני הארגון קיימנו בשנה האחרונה שורה של משדרי קירוב מיוחדים, במהלכם 'התרמנו' את הציבור בקבלות טובות להתחזקות בשמירת תורה מצוות לעצירת המגפה. ב"ה, ההיענות הפתיעה אותנו מאוד, כאשר רבים מהפונים קיבלו על עצמם שמירת שבת, מה שזיכה אותם מיידית בערכת השבת הייחודית, שהגיעה אליהם עד הבית ללא כל תשלום. מקור נוסף של פניות בנושא השבת נזקף לזכותו של עלון השבת של הידברות, המופץ מדי שבוע ברבע מיליון (!) עותקים באמצעות 4,000 מפיצים בכל הארץ".

לאור קריאת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א להתחזק בשמירת שבת והרמת קרנה ברבים, מקיים ארגון הידברות מגוון פעילויות הסברה והרצאות על מעלת השבת, קדושתה, סגולותיה והשכר המצפה לעם מקדשי שביעי בעולם הזה ובעולם הבא. גדולי הרבנים והמרצים מעבירים מגוון שיעורים בנושא שבת קודש לרבבות מאזינים בכל רחבי הארץ ובעולם, בהתאמה לקהל היעד, כולל פעילויות מיוחדות לילדים בנושא שמירת השבת. במקביל מעניקים רבני השו"ת של הידברות הדרכה והכוונה אישית לפונים, ומשיבים על שאלות בהלכות שמירת שבת והמסתעף 24 שעות ביממה, בהכוונת גדולי הפוסקים ומורי ההוראה בדורנו.

תגיות:שבתהידברותערכות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה