חדשות בריאות

הממשלה אישרה: סגר מלא מחמישי בחצות – מערכת החינוך תושבת

שרי הממשלה אישרו להטיל סגר מלא ברחבי המדינה, שיכלול השבתה של בתי הספר וגני הילדים, למעט החינוך המיוחד. ראש הממשלה נתניהו: "צריכים שהכנסת תעביר את זה ללא דיחוי, מיד. מדובר בהצלת חיי אדם"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 21:40) 

הממשלה אישרה הערב (שלישי), בתוך דיון ממושך, כי סגר כללי והדוק יוטל ברחבי ישראל החל מחצות הלילה שבין יום חמישי ושישי. הסגר יימשך שבועיים, ויכלול השבתה של מערכת החינוך וסגירת מקומות העבודה. השרים יאשרו מחר את תקנות הסגר, שיובאו לאחר מכן לאישור הכנסת.

השר דוד אמסלם היה היחיד שהצביע נגד ההחלטה שהועלתה להצבעה, לאחר שדרישתו לבטל את החרגת ההפגנות מהסגר לא התקבלה. שרי ש"ס, אריה דרעי והרב יעקב אביטן, נמנעו בהצבעה. דרעי הבהיר כי הוא תומך בסגר מכיוון שמדובר בצעד הכרחי בשל פיקוח נפש, אולם אמר כי החליט להימנע שכן אינו יכול להצביע בעד החלטה לסגור בתי כנסת ותלמודי תורה.

במסגרת הגבלות הסגר, תותר היציאה מהבתים למרחק של 1,000 מטרים בלבד, למעט החרגות לצרכים הכרחיים, ותיאסר השהייה בבית של אדם אחר. מסגרות החינוך החל מגיל לידה ייסגרו, למעט המסגרות לחינוך מיוחד, נוער בסיכון ופנימיות. מקומות המסחר, הבילוי והפנאי ייסגרו אף הם, למעט חנויות חיוניות לממכר מזון ותרופות. האיסור על איסוף מזון ממסעדות (טייק אווי) יימשך, ויתאפשרו משלוחים בלבד. מקומות העבודה ייסגרו, אולם שרי האוצר והבריאות יחריגו מקומות עבודה חיוניים בהם תותר העבודה ללא התקהלות. התפוסה בתחבורה הציבורית תצוצמם ל-50%. מי שרכש כרטיסי טיסה לפני הסגר יורשה לטוס, ולאחר מכן יינתן היתר פרטני. עוד נקבע, כי יחול צמצום נוסף באיסור על התקהלויות – עד חמישה אנשים במקום סגור ועד עשרה אנשים במרחב פתוח.

השרים החליטו, בנוסף, כי הנכנסים לישראל ממדינות מסוכנות יועברו לבידוד למלוניות כדי למנוע את התפשטות המוטציות הבריטית והדרום-אפריקנית.

במהלך הישיבה פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו סרטון, בו אמר: "אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית שמתפשטת במהירות שיא עם המוטציה הבריטית. היא הגיעה לישראל, וגובה חיים רבים. אנחנו צריכים להטיל מיד סגר מלא. אין לי ספק שהממשלה תאשר את זה, הכנסת צריכה להעביר את זה מיד".

"כל שעה שמשהים, המחלה מתפשטת עוד יותר מהר והיא תגבה מחיר יקר", הדגיש נתניהו. "לכן צריך כאן לא רק את שיתוף הפעולה של שרי הממשלה, ויש אותו – צריך שיתוף פעולה של אזרחי ישראל, ואני בטוח שגם אותו יש לנו. אנחנו צריכים שהכנסת תעביר את זה ללא דיחוי, מיד. מדובר בהצלת חיי אדם, לא פחות מזה".

נתניהו, הערב (צילום: לע"מ)

תגיות:נגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה