חדשות בריאות

נתניהו: אכנס את הממשלה ב-48 השעות הקרובות – כדי להדק את הסגר

במהלך ישיבת הממשלה, בה אישרו השרים תוכנית סיוע חדשה לעסקים, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יכנס דיון נוסף ב-48 השעות הקרובות כדי לקבל החלטה על הידוק הסגר. שר הבריאות יולי אדלשטיין הזהיר: "אם לא ננקוט בצעדים הכי קשים, במרץ-אפריל נגיע למצב של איטליה בחודש מרץ הקודם"

נתניהו (צילום: פלאש 90)נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שני) בישיבת הממשלה, כי בכוונתו לכנס את השרים לישיבה נוספת ב-48 השעות הקרובות כדי להחליט על הידוק הסגר.

"מיליוני החיסונים שהבאנו לארץ הציבו את ישראל במקום הראשון בעולם ביציאה מהקורונה", אמר נתניהו בפתח הישיבה. "אני עושה הכל כדי שנוכל להמשיך ולחסן בקצב המהיר הזה. במקביל אני אכנס את הממשלה ב-48 השעות הקרובות כדי לקבל החלטה על הידוק הסגר במאמץ אחרון למיגור המגיפה. בזכות מיליוני החיסונים וסגר קצר ומהודק, אנחנו נציל חיים רבים, ונהיה הראשונים בעולם לפתוח את הכלכלה".

במהלך הדיון, התריע שר הבריאות יולי אדלשטיין מפני איבוד שליטה על המגפה: "אם לא ננקוט בצעדים הכי קשים – במרץ-אפריל נגיע למצב של איטליה בחודש מרץ הקודם", אמר. שר האנרגיה יובל שטייניץ הזהיר, כי חייבים לקבל החלטה מהירה על סגר מלא, שיכלול גם את סגירת מערכת החינוך: "כל יום שעובר, המוטציה הבריטית ממשיכה להשתולל בארץ. הסוסים הבריטים בורחים מהאורווה, אם לא נמהר לסגור את הדלתות ולהרים את המחסומים – נשלם ביוקר".

שר הביטחון בני גנץ התייחס אף הוא להתפשטות התחלואה: "מבצע החיסונים הוא דבר מאוד חשוב, שצריך להקדים ולקדם אותו. צריך לקדם גם את חיסוני המורים מהר ככל שניתן, ולהימנע ככל שניתן מפגיעה במערכת החינוך. אם ניאלץ לפגוע במערכת החינוך – כדאי שנעשה כבר כעת את כל הפעולות הנדרשות, ביחד עם המורים, על מנת למצוא את האופן שבו אנחנו מפצים בימי לימודים נוספים בהמשך לתלמידים שכל כך נפגעו במהלך השנה הזו כתוצאה ממשבר הקורונה".

שרי הממשלה אישרו בישיבה תוכנית סיוע חדשה לעסקים, שסוכמה בין נתניהו, גנץ ושר האוצר ישראל כ"ץ. "אני מביא היום עם שר האוצר הצעה לתת מענקים נוספים לעצמאים ולבעלי עסקים, בהיקף של למעלה מ-2 מיליארד שקלים", אמר ראש הממשלה. "זה עוד אלפי שקלים לכל בעל עסק שנפגע בתקופת הקורונה, ובנוסף אנחנו גם מאריכים את תקופת ההחזר של הארנונה. הכסף יקל מיידית על העסקים, ותוך זמן קצר נפתח את כל המשק ונצא סופית מהמשבר".

גנץ אמר כי הוא "שמח לשתף פעולה עם שר האוצר ועם ראש הממשלה בהקשר הזה, לאפשר סיוע לבעלי העסקים. אסור להשאיר אף אחד מאחור בתקופה הזו. נפגשתי עם אנשי עסקים רבים, הם צריכים את העזרה הזו והם צריכים את ההחלטות שלנו".

כ"ץ, שהציג את התוכנית, אמר: "דרוש סיוע נוסף כדי לאפשר לעסקים לעבור את התהליך שבין החיסונים לבין סיום הסגרים שאולי עוד נידרש להם. אנחנו נמצאים באותה ישורת שבאה לסייע כדי להוציא את המשק הישראלי לפתיחה מלאה".

תגיות:בני גנץנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה