ונשמרתם

עשתה שיימינג ברשת למסעדה שבה עבדה, ותשלם פיצוי בסך 30,000 שקלים

פסק דין מחמיר במיוחד ניתן השבוע למלצרית לשעבר שפרסמה ברשתות החברתיות תמונה עם כיתוב שמכפיש את המסעדה שבה עבדה. השופט: " לתובעת יש חוסר הבנה והיעדר הפנמה של חומרת המעשה"

אא

פסק דין מחמיר במיוחד ניתן השבוע למלצרית לשעבר שפרסמה ברשתות החברתיות תמונה עם כיתוב שמכפיש את המסעדה שבה עבדה. 

המלצרית אמנם פרסמה את התמונה בקבוצה סגורה של כ-30 אנשים, שלמעלה ממחצית מהם עובדים במסעדה - אולם השופט אורן שגב, לא ראה בכך סיבה מוצדקת לוותר על הפסיקה. בתמונה שפרסמה נראים כמה סועדים במסעדה, ולצד התמונה כתבה: 'שלשול נעים לכם מתוקים'.

המלצרית לשעבר טענה כי הייתה זו בדיחה, אולם השופט לא חשב שיש כאן על מה לצחוק - ולאחר שנים של דיונים בבית הדין לעבודה בתל אביב, בימים אלו כאמור התביעה הגיעה לסיומה. למרות שהתובעת היא המלצרית דווקא, שדרשה ממעבידיה פיצויים לאחר שפוטרה - בעלי המסעדה טענו כי התמונה שפרסמה שקרית.

הם החליטו לפעול באמצעות עורכי דינם להגשת תביעת נגד, שבה נטען כי התמונה פגעה בפרטיות האורחים - שלא ידעו שהם מצולמים ולא ידעו שבשעה שהם אוכלים להנאתם במסעדה, מישהו מעלה את התמונות לרשתות החברתיות ומתבדח על חשבונם. בתגובה טענה המלצרית כי התמונה פורסמה ב'תום לב', והיא כלל לא התכוונה לפגוע בבעלי המסעדה.

עוד טענה המלצרית כי התמונה שהתה 'באוויר' לא יותר מ24 שעות ושהיא התווכנה לשעשע רק את חבריה לקבוצה, אולם כאמור - השופט דחה את טענותיה, ואמר כי התקשה לראות בפרסום זה - יסוד הומוריסטי. "היכולת הטכנית לשמור את התמונה באמצעות צילום מסך שניתן לשלוח לאחר מכן בתפוצה בלתי מוגבלת ברשת, מוכפלת במספר האנשים שנחשפו אליה. לתובעת יש חוסר הבנה והיעדר הפנמה של חומרת המעשה", קבע ופסק כי המלצרית תשלם סכום של 25,000 ש"ח לבעלי המסעדה, ועוד 5,000 ש"ח עבור הוצאות משפט.   

תגיות:מסעדהנזיקיןשיימינגפיצוימלצרית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה