חדשות בריאות

הלוויה מצמררת לנפטר הקורונה: "קברתי אותו לבדי, ואז נדהמתי לגלות ש..."

"הרבה הלוויות ערכתי", מספר הרב דב מוצ'נק, שליח חב"ד באוקסנארד שבקליפורניה. "אך את ההלווייה הזו, בה קברתי את נפטר הקורונה לבד, לא אשכח לעולם"

  • י"ט טבת התשפ"א
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הרב דב מוצ'ניק, שליח חב"ד באוקסנארד קליפורניה, תיאר בפוסט מרגש השגחה פרטית מופלאה לה זכה, בעת שעסק בקבורתו של יהודי קשיש שנפטר מקורונה.

"היום קברתי אדם לבד, או כך לפחות חשבתי", פותח הרב מוצ'ניק את דבריו. "במהלך 20 השנים האחרונות כרב חב"ד, ערכתי הרבה הלוויות. מספר המשתתפים נע בין מאות לאח בודד שקובר את אחותו, אבל מעולם לא היו לי לוויה שבו רק הייתי אני ואת חפירה".

"יהודי מאוקסנארד שזה עתה נפטר היה בן 92 לאחר שנדבק בנגיף הקורונה, משפחתו מחוץ לעיר לא יכלה להשתתף באופן אישי בגלל מגבלות נסיעה ומחשש להידבקות, הם הצליחו להצטרף רק לוועידת וידיאו והשתתפו בצורה וירטואלית", מתאר הרב את הסיטואציה הלא פשוטה.

"עשיתי את כל הדברים המסורתיים, ואמרתי את כל התפילות כרגיל למעט יוצא מן הכלל: 'הקדיש', מאחר ולא ניתן להגיד ללא המניין הנדרש של 10 יהודים, בזמן שהייתי עצוב על זה, התנחמתי בידיעה שזה הכי טוב שאני יכול לעשות בנסיבות הקשות הנוכחיות.

"כשנכנסתי לרכב שלי לעזוב את בית העלמין, משהו צץ בראשי, כנראה קול משמים, והחלטתי לנסוע בכיוון ההפוך לחלוטין של היציאה ולכביש שמוביל לחלק חדש של פארק הזיכרון באזור, המקום היה עדיין בבנייה, כשהסתובבתי בעיקול סביב ההר, אני רואה משפחה בצד השני עומדת ליד קברים ונראית מבולבלת, עצרתי, פתחתי את החלון ושאלתי אם הכל בסדר. 'אנחנו צריכים עוד 1 בשביל המניין כדי שנוכל לומר קדיש לאבא שלנו שנפטר'...

הרב מוצ'ניק הצטרף כמובן למניין של בני המשפחה, ואף ביקש מהם להגיע עימו לקבר הטרי, בו נקבר זה עתה יהודי קשיש בן 92. "לא רק שעזרתי להם לסיים את התפילות, הם עזרו לי ואמרנו קדיש עבור האיש שקברתי בסמוך דקות ספורות לפני כן. אז אכן ככל הנראה לא הייתי לבד בכל זאת. "אלוקים מכוון את צעדי האדם", כותב דוד המלך בתהילים. שום דבר אינו במקרה, כל דבר קורה עם סיבה", מסיים הרב את הפוסט המצמרר.

הרב ברוך רוזנבלום מסביר איך אפשר להתמודד עם כל דבר. 6 דקות שאתם חייבים לעצמכם:

 

תגיות:קבורהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה