נפלאות הבריאה

כל מה שמעניין לדעת על נחשים

איזה נחש דומה לאטריית ספגטי, ואיזה נחש יכול לטרוף בני אדם?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כאשר יעקב מברך את בניו לפני מותו, בפרשתנו, הוא ממשיל את שבט דן לנחש: "יהי דן נחש עלי דרך...". הנחש הוא בעל חיים ייחודי ומעניין, ואף שרובנו מעדיפים בהחלט להימנע מפגישה איתו באזור המגורים שלנו, מרתק ללמוד עליו. הנה כמה עובדות מעניינות, מיוחדות ומפתיעות על נחשים.

מיהו הנחש הארוך בעולם? נחש הפיתון המרושת יכול להגיע לאורך של יותר מ-10 מטרים! הוא חי ביערות הטרופיים שבדרום אסיה – בפיליפינים, במלזיה, בסומטרה ועוד. הפיתון המרושת שייך לנחשים החונקים, וכאשר הוא טורף בעלי חיים הוא לופת אותם בחוזקה, חונק אותם, ולאחר מכן אוכל אותם בשלמותם. העיכול של הנחש נמשך זמן רב. הפיתון המרושת טורף בעלי חיים גדולים מאוד, ואף שהוא נמנע בדרך כלל מעימות עם בני אדם, הוא עלול לבלוע גם אותם, חלילה.

מיהו הנחש הגדול בעולם? אמנם הפיתון המרושת זוכה בתואר הנחש הארוך ביותר, אך נחש האנקונדה הוא שזכה בתואר הנחש הגדול ביותר. אורכו קצר רק במעט מזה של הפיתון המרושת, ורוחבו הגדול הופך אותו לנחש הגדול ביותר. גם האנקונדה שייכת לנחשים החונקים.

מיהו הנחש הקטן בעולם? לעומת השיאנים הגדולים הללו, ישנם גם נחשים קטנים, ואפילו קטנים מאוד. נחש לפטוטיפלופס קרלי הוא הנחש הקטן ביותר בעולם. רוחבו לא עולה על זה של אטריית ספגטי, ואורכו מגיע ל-10 ס"מ בלבד. הנחש הקטנטן הזה חי באי ברבדוס, ולעיתים קרובות הוא קטן יותר אף מהעלים שעליהם הוא זוחל.

איך הנחש גדל? בניגוד למרבית בעלי החיים (וגם בני האדם...), שעורם מתחדש ומתרחב, עורו של הנחש נשחק, משתפשף ומתבלה עם הזמן, וגם אינו גדל איתו. לכן אחת למספר חודשים הנחש משיל את עורו, או למעשה את שכבת הקשקשים העליונה שלו. הנחש שיוצא מן הנשל לרוב גדול יותר מכפי שהיה לפני כן, כשלגופו שכבת עור חדשה ונקייה. הנשל נותר מאחור, ממש כמו גרב שנשכחה בצד הדרך.

תגיות:נחשנפלאות הבריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה