סיפורים אישיים

מדהים: מה היה כתוב במכתב, שגרם לנשיא טראמפ לפרוץ בבכי?

פחות מחודש לפני סיום כהונתו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ: זהו המכתב מפתיע של ילד יהודי שגרם לנשיא לפרוץ בבכי של התרגשות

  • י"ד טבת התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ילד יהודי בן 9, שוקי פרידמן, היה חולה במחלה סופנית חשוכת מרפא. ארגון "למלא משאלה", ששם לו למטרה למלא את משאלת ליבם של כל הילדים שנמצאים מצב סופני בסכום של עד 10,000 דולר, הציע לו לבקש משאלה, והם יגשימו אותה. לרוב, מתקבלות בקשות להגיע לדיסנילנד, לטוס מעל מפלי הניאגרה, לטייל בספארי שבאפריקה ועוד.

היה זה בחנוכה תשע"ח, כאשר נציגי הארגון הגיעו לבית החולים. "מה משאלת ליבך?", שאלו אותו, והוא השיב: "אני רוצה לפגוש את נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ".

למרבה הכאב, מצבו הקשה של שוקי לא אפשר לו לצאת מבית החולים. הוא נאלץ להיות מחובר למכשירים רבים שטלטולם מורכב. להביא את הנשיא לבית החולים… קשה שבעתיים, וסידורי האבטחה והתיאומים יעלו הרבה יותר מ-10,000 דולר… נציגי הארגון השיבו לילד שאין אפשרות למלא את בקשתו, אך הוא התעקש: "אני רוצה לפגוש את הנשיא ולבקש ממנו בקשה". הדברים הגיעו לראש הארגון, והוא התקשר לילד והציע לו פשרה: "תכתוב על דף את מה שאתה רוצה לבקש מהנשיא, ואני מבטיח לך הבטחה אישית, תוך שבוע המכתב יונח על שולחנו של נשיא ארה"ב".

בן ה-9 מתאמץ להתיישב, וכך הוא כותב: "לכבוד הנשיא דונלד טראמפ. אני מאוד מעריך אותך ובפרט את המאמצים שאתה עושה למען עם ישראל. דע לך אדוני הנשיא, אני לא יודע את עיתי, ייתכן שכאשר תקרא את המכתב, כבר לא אהיה בין החיים. אבל מאוד מפריע לי שיש יהודי שנשפט, שלום מרדכי רובשקין שמו, והוא נידון ל-28 שנות מאסר. זהו עונש חסר מידתי ביחס לעבירה בה הרשיעו אותו. יש לו אישה ו-7 ילדים , ביניהם ילד חולה. כל מה שמעסיק אותי כשאני שוכב על מיטת חוליי, זה כמה הילדים מחכים לאבא שלהם שכבר יחזור… אני מתחנן לפניך בדמעות, חוס עליו ותעניק לו חנינה".

המכתב הונח על שולחנו של טראמפ בר"ח טבת, בעיצומם של ימי החנוכה. הנשיא קורא את המכתב ועיניו זולגות דמעות. הוא קורא לבת שלו ומבקש ממנה – תקראי לי את המכתב, אני לא מסוגל לקרוא.

ההמשך ידוע. טראמפ חתם על חנינה, וביום "זאת חנוכה", 19 שנה לפני הזמן בו אמור היה להשתחרר – שוחרר ר' שלום מרדכי רובשקין מן הכלא.

בעוד פחות מחודש יפנה טראמפ את כס הנשיאות לביידן, ואנו מביאים סיפור זה, המופיע בספר הנפלא "מסילות בלבבם - ליקוטי שמואל" עם המסר העצום העולה ממנו: תראו מה זה יהודי, ילד יהודי. מה היה מבקש ילד גוי? לחגוג על כל העולם וכמה שיותר הנאות. אבל ההנאה היחידה של שוקי פרידמן, ילד יהודי טהור, זה לעזור ליהודי ממדינה אחרת, יהודי שהוא אינו מכיר. זוהי עוצמתה של הנשמה היהודית.

תגיות:טראמפשלום מרדכי רובשקין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה