חדשות בריאות

ארבעה מקרים של המוטציה הבריטית התגלו בישראל

משרד הבריאות מסר, כי ארבעת המקרים התגלו אצל ישראלים ששבו מבריטניה. ראש הממשלה נתניהו אמר, כי ישנה "סבירות גבוהה אבל לא מוחלטת" שהחיסונים יעילים נגד המוטציה

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 21:12)

משרד הבריאות הודיע הערב (רביעי), כי בבדיקות שבוצעו במעבדה המרכזית לנגיפים בבית החולים שיבא התגלו ארבעה מקרים של נגיף הקורונה מהזן החדש שנחשף לראשונה בבריטניה. בתחילה נמסר, כי רק שלושה מהנשאים שבו מבריטניה וכי מקורו של מקרה ההידבקות הרביעי אינו ידוע. בהמשך עדכן המשרד, כי "ארבעת המקרים הם מאנגליה", וכי הם נמצאים בבידוד ביתי ומצבם טוב. על פי ההערכות של מומחים בעולם, המוטציה החדשה מתפשטת במהירות רבה יותר אולם אינה קטלנית יותר.

ההודעה על גילוי המוטציה בישראל נמסרה לשרים על ידי שר הבריאות יולי אדלשטיין במהלך ישיבת הממשלה, שדנה בהטלת הגבלות נוספות כדי לבלום את התחלואה. בהתייחסו להודעה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ברור מאליו שנקטנו בצעדים הנכונים כשסגרנו את השמיים מבריטניה ומיתר העולם. ברור מאליו שנקטנו נכון כשחייבנו ישראלים להיכנס למלוניות, וברור מאליו שגם נקטנו בצעדים הנכונים כשביקשנו לאתר לאתר אנשים שהיו באנגליה ובמדינות הנגועות".

"עם זאת, אנחנו צריכים להניח שהנגיף מתפשט כאן", הוסיף נתניהו. "החדשות הטובות הן, לפחות על סמך ההערכות של החברות שמספקות לנו חיסונים, שהחיסונים הללו בסבירות גבוהה – אבל לא מוחלטת – מטפלים בנגיף. את זה נדע רק בעוד כמה ימים. אין לנו ביטחון שכך יהיה, אבל ההסתברות היא שכך יהיה. אנחנו צריכים להמתין כדי לדעת את זה".

נתניהו הדגיש, כי גילוי המוטציה בארץ מחזק את הצורך לקדם במהירות את מבצע החיסונים, ולהגביל את תפוצת המחלה: "שני הדברים צריכים להיעשות במקביל – גם מבצע חיסונים מהיר מאוד, ובמקביל הגבלות. אם נעשה את זה, אנחנו נהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהמגפה. זה אפשרי".

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר בישיבת הממשלה כי אינו רוצה "להכניס פאניקה" בנוגע למוטציה של הנגיף: "זה לא באמת חמור. היה צפוי שיהיו מוטציות, וכולנו מקווים שהחיסון יעבוד. אבל זה עלול להעלות את מספר החולים". לאור העלייה בתחלואה והחששות מהמוטציה, הוא המליץ כי יוטל סגר בדומה למתווה שהוחל ביום הכיפורים, וזאת למשך 25 ימים. על פי ההמלצה, הסגר יכלול את סגירת המסחר ומקומות הפנאי, השבתת מערכת החינוך למעט החינוך המיוחד, איסור שהייה בבית אחר, הגבלת ההתקהלויות ל-20 איש בשטח פתוח ולעשרה אנשים במבנה, ואיסור יציאה מהבית למרחק העולה על יותר מקילומטר. 

בתוך כך, שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק הודיע במסיבת עיתונאים כי התגלו במדינה שני מקרים של מוטציה חדשה נוספת. מקורה של המוטציה בנוסעים שחזרו מדרום אפריקה. הוא ציין, כי מוטציה זו "מדאיגה ביותר", שכן היא מדבקת במהירות רבה יותר אף מהמוטציה הקודמת. הנקוק אמר כי שני החולים הוכנסו לבידוד, וקרא לכל מי שהיה בדרום אפריקה בשבועיים האחרונים, או מי שבא במגע עם חוזרים ממדינה זו, להיכנס לבידוד מיידי.

מוקדם יותר היום, הנחה שר הבריאות את מנכ"ל משרדו, פרופ' חזי לוי, לפעול לכך שהחל מהשבוע הבא יחלו בתי החולים לחסן את האוכלוסייה, בנוסף לקופות החולים, וזאת כדי להגביר באופן משמעותי את קצב החיסונים. בשעות הבוקר מסר משרד הבריאות, כי אתמול חוסנו קרוב ל-45 אלף בני אדם ברחבי הארץ. בשלושת הימים הראשונים של המבצע התחסנו כ-75 אלף איש.

על פי הנתונים של מרכז המחקר מרטין באוניברסיטת אוקספורד, ישראל עומדת במקום הראשון בעולם במספר המתחסנים לנפש. במקום השני נמצאת בריטניה, ובמקום השלישי ארצות הברית. פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן כתב בטוויטר, כי בקצב של 60 אלף חיסונים ליום ניתן לחסן את כל המשתייכים לקבוצת הסיכון מעל גיל 60 – כ-1.4 מיליון נפש – בתוך כשלושה שבועות. לדבריו, יהיה בכך כדי להוריד את התמותה מהנגיף בכ-90% ואת התחלואה הקשה בכ-75%.

תגיות:חיסוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה