חדשות בריאות

נתניהו: "עושים הכל למנוע כניסת המוטציה לישראל"

בישיבת קבינט הקורונה לא התקבלו החלטות על הטלת הגבלות לבלימת העלייה בתחלואה, אולם השרים אישרו שלא לאפשר כניסת זרים מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה, ולהכניס את הישראלים השבים מהן לבידוד במלוניות. נתניהו: "המוטציה הזאת מתפשטת הרבה יותר מהר מהנגיף הרגיל, אבל היא לא קטלנית יותר"

אא

נתניהו, הערב (צילום: לע"מ)

ישיבת קבינט הקורונה הסתיימה הערב (ראשון) מבלי לקבל החלטות בנוגע להטלת הגבלות נוספות על הציבור לאור עליית התחלואה, וזאת בשל חילוקי דעות שהתגלעו בין השרים. שר הבריאות יולי אדלשטיין קרא להפעיל באופן מיידי את "הריסון המהודק", במסגרתו ייסגר המסחר ברחבי הארץ וייסגרו מוסדות החינוך ביישובים האדומים והכתומים, וזאת בהתאם להמלצת הגורמים המקצועיים במשרדו. מנגד, שרים בכחול לבן דרשו לדחות את הפעלת המתווה המגביל, ולהודיע מראש על החלת סגר בעוד כשבועיים. ישיבה נוספת של הקבינט צפויה בימים הקרובים. בהחלטה שפרסמו משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות בתום הדיון, נאמר כי "יתקיימו התייעצויות נוספות ותתקבל החלטה בהקדם האפשרי".

בעקבות הדיווחים על מוטציה חדשה של נגיף הקורונה, שהתגלתה בבריטניה ובמדינות נוספות, אישרו שרי הקבינט במהלך הדיון את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות וצוות המל"ל ומשרד הבריאות, כי כל הישראלים השבים מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה יחויבו להיכנס לבידוד מיידי במלוניות מטעם המדינה. משך הבידוד יהיה 14 ימים, או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות קורונה שליליות. ההחלטה נכנסה לתוקף מיידי ולמשך שבעה ימים.

עוד הוחלט כי ישראל תפעל למנוע כניסת אזרחים זרים מישראל, בשלב זה משלוש מדינות אלו, וכי משרד הבריאות יפעל מיידית לאתר ישראלים שכבר הגיעו מהן לארץ בשבועיים האחרונים ויזמנם לבדיקות קורונה.

בהודעה מצולמת לציבור לאחר הישיבה, אמר נתניהו: "אתמול שמענו מגורמים בארגון הבריאות העולמי על המוטציה החדשה של נגיף הקורונה, ושמענו גם את הצהרתו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון על התפשטות הנגיף עם המוטציה בארצו".

"כינסתי מיד אתמול בלילה צוות שרים כדי לדון בזה, וכינסתי את הקבינט היום כדי להחליט החלטות חשובות. על פי המידע שיש בידינו, המוטציה הזאת מתפשטת הרבה יותר מהר מהנגיף הרגיל אבל היא לא קטלנית יותר, וגם אין לנו שום סימן שהחיסון שיש בידינו לא מתגבר עליה. כרגע זה המידע שיש לנו, אנחנו כמובן עוקבים".

"בשעה שאנחנו יוצאים היום לדרך עם מבצע החיסונים הענק, יש לנו גם אתגר נוסף שאנחנו חייבים לטפל בו", הבהיר נתניהו. "אנחנו עושים הכל כדי למנוע את כניסת המוטציה לישראל. קיבלנו היום החלטה קשה – אבל היא מחויבת המציאות. סגרנו את השמיים לכל הטיסות לישראל מבריטניה, מדנמרק ומדרום אפריקה. אלה המדינות שבהן נוכחת המוטציה. במידת הצורך אנחנו נוסיף מדינות נוספות".

"כל מי שיחזור מהמדינות הללו ייכנס לבידוד, וחשוב מאוד שייבדק. בייחוד עכשיו, כשהחיסון בידינו וכשאנחנו רואים את האור בקצה המנהרה, חשוב שנמשיך לשמור על הכללים. אנחנו נמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות למען בריאותכם ולמען המדינה שלנו", סיכם ראש הממשלה.

תגיות:נגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה