חדשות בריאות

הקבינט החליט: בידוד מיידי במלוניות לחוזרים מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה

בניסיון לעצור את כניסת המוטציה החדשה של נגיף הקורונה לישראל, החליטו שרי קבינט הקורונה כי החל מהיום ישראלים החוזרים מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה יחויבו בבידוד במלוניות. כניסת אזרחים זרים ממדינות אלו תיאסר

נתב"ג (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)נתב"ג (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

קבינט הקורונה החליט בצהריים (ראשון), כי כל הישראלים השבים מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה יחויבו להיבדק ולהיכנס לבידוד מיידי במלוניות. זאת בשל החשש מהמוטציה החדשה של הנגיף ובניסיון למנוע את כניסתה לארץ. משך הבידוד יהיה 14 ימים, או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות. ההחלטה תיכנס לתוקף מיידי, ותחול גם על מספר טיסות שינחתו היום.

השרים החליטו, בנוסף, לאסור על כניסה של אזרחים זרים משלוש המדינות, ולפעול לאיתורם של הישראלים שהגיעו מהן בשבועיים האחרונים כדי לזמנם לבדיקות קורונה.

בפתח ישיבת הקבינט, אמר נתניהו: "אתמול בלילה קיימתי התייעצות עם שרי הביטחון, הבריאות, החוץ, הפנים והתחבורה. ההתייעצות הזאת נדרשה בעקבות ההודעה הבריטית על מוטציה חדשה של קורונה. הנחיתי מיד לכנס צוות מומחים ומנכ"לים בראשות המל"ל, משרד הבריאות וכמובן השרים הרלוונטיים, על מנת למנוע את הגעת הנגיף הזה לישראל והתפשטותו".

"כרגע אין לנו כל אינדיקציה שהחיסון שיש לנו לא מתגבר על המוטציה החדשה, למיטב ידיעתנו הוא כן מתגבר", הדגיש ראש הממשלה. "כמובן אנחנו בודקים את זה ועוקבים אחר ההתפתחות הזאת בשבע עיניים. אנחנו מתכוונים בכל מקרה להגביר את קצב החיסונים".

מוקדם יותר היום, אמר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, כי "המוטציה גורמת להדבקה מהירה יותר, אבל לא שינתה את המחלה ולא גורמת למחלה קשה יותר. אין עדויות כרגע שהמוטציה הזו עמידה לחיסון שפותח".

שר הביטחון בני גנץ הנחה להיערך להפעלת מלוניות קורונה עבור החוזרים מהמדינות בהן התגלתה המוטציה החדשה. ממשרדו נמסר, כי "על רקע התפתחות המוטציה בנגיף הקורונה במספר מדינות ועד לקבלת מידע מלא וגיבוש מדיניות, הנחה השר את עוזר השר להתגוננות במשרד הביטחון וצה"ל באמצעות פיקוד העורף להיערך להפעלת מלוניות קורונה לטובת השבים ממדינות אלו בתוך 24 שעות מרגע קבלת ההחלטה בקבינט הקורונה".

בפתח ישיבת הקבינט אמר נתניהו כי הוא תומך בהמלצת משרד הבריאות לעצור מיידית את הטיסות מכל העולם לישראל, למעט חריגים ואנשי עסקים, ולהכניס את השבים לארץ לבידוד הדוק. שר האנרגיה יובל שטייניץ, שר המדע יזהר שי ושר הכלכלה עמיר פרץ תמכו בעמדתו של נתניהו, אולם שרת התחבורה מירי רגב הביעה את התנגדותה לסגירה גורפת של השמיים.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הודיע אתמול על הטלת סגר כללי באזור לונדון, וזאת לאחר שבבירה ובדרום-מזרח המדינה התגלו למעלה מ-1,000 מקרים של הידבקות בנגיף שעבר מוטציה. ככל הידוע, המוטציה גורמת להידבקות גבוהה יותר בנגיף בשיעור של 70%, אולם נכון לעכשיו אין הוכחות לכך שהיא אלימה וקטלנית יותר.

התהליך בו מתרחשות מוטציות בנגיף אינו דבר חריג, אולם החשש הוא כי הן עלולות לגרום לשינוי ברצף הגנטי שלו. כאמור, בשלב זה אין הוכחות לאימותו של חשש זה.

תגיות:בריטניהנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה