חדשות בריאות

הנשיא ריבלין התחסן: "התקווה בקצה האופק, אבל הקורונה עוד כאן"

נשיא המדינה ראובן ריבלין קיבל את זריקת החיסון נגד קורונה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. הוא קרא לציבור להתחסן, ולהמשיך להקפיד על כללי ההיגיינה והריחוק החברתי

(צילום: מארק ניימן, לע"מ)(צילום: מארק ניימן, לע"מ)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיע היום (ראשון) לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, והתחסן נגד נגיף הקורונה.

עם קבלת החיסון, אמר ריבלין: "זה כבר חודשים ארוכים שהעולם כולו, ואנו, כאן בישראל, מצויים במשבר קשה ומתמשך. נוסף על החיים היקרים שאיבדנו במגפה המשתוללת, למעלה מ-3,000 נפשות, הנחיות הריחוק החברתי הובילו לפגיעה כלכלית קשה ולשיבוש מרקם החיים שלנו".

"אני יודע שיש לא מעטים, בקרב הציבור הישראלי, שמתעוררים בהם חששות וספקות גם למול החיסונים המיוחלים", הוסיף הנשיא. "אלה חששות לגיטימיים, אבל חשוב לזכור שמנות החיסון שמגיעות לישראל עברו תהליך בדיקה קפדני, עמדו במבחנים מחמירים, וקיבלו לבסוף אישור – הן ממנהל המזון והתרופות האמריקאי, והן ממשרד הבריאות הישראלי. אלה גופים רציניים, שערך חיי האדם, המהימנות והדיוק הם נר לרגליהם. אפשר לסמוך עליהם".

"אם יש משהו שהתחדד מעל לכל ספק, בתקופת המגפה הזו, זו התלות שלנו זה בזה. למול הנגיף המסוכן, העובר מאדם לחברו, נדרשנו להגיב ביחד ולהירתם למאמץ הלאומי לבלימת התפשטותו. הוויתורים האישיים שנדרשנו אליהם לא היו רק למעננו, אלא גם למען השמירה על בריאותם של הסובבים אותנו, ובייחוד אלה המשתייכים לקבוצות סיכון. למען הסבים והסבתות, למען קרובת המשפחה הנמצאת בהריון, ולמען השכן שסובל ממחלות רקע. החברה הישראלית שילמה מחיר כלכלי וחברתי כבד, אבל עשינו זאת מכיוון שבחרנו בחיים. בחרנו בערבות ההדדית. בחרנו ב'יחד'".

ריבלין שיגר בדבריו תודות לצוותים הרפואיים ברחבי הארץ: "החברה הישראלית חבה לכם חוב אדיר", אמר. בפנותו לאזרחים, הוסיף והדגיש: "כולנו באותה הסירה. כשתצאו להתחסן, אתם תדאגו לא רק לבריאות שלכם, אלא גם לבריאותם של הסובבים אתכם, ואף תסייעו להשבת החיים של כולנו למסלולם התקין. תסייעו להנעת גלגלי המשק, ולהקלה בעומס האדיר שבו מצויים הצוותים הרפואיים היקרים שלנו, הגיבורות והגיבורים האמיתיים של המשבר החריף הזה. בבתי החולים, במעבדות, במתחמי הבדיקה, וכמובן – בקופות החולים ובקהילה".

"צאו להתחסן, ובינתיים הקפידו על כללי ההיגיינה והריחוק החברתי. כי גם אם אפשר לראות את התקווה בקצה האופק, הקורונה עוד כאן, והיא מסוכנת כפי שהייתה", חתם ריבלין את דבריו.

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין היו אמש הראשונים בישראל לקבל את החיסון נגד הנגיף, החל הבוקר חיסונם של הצוותים הרפואיים בבתי החולים ברחבי הארץ. הראשון להתחסן בבית החולים איכילוב היה המנהל, פרופ' רוני גמזו, לשעבר פרויקטור הקורונה הלאומי. יחד אתו התחסנו רבה של תל אביב-יפו והרב הראשי לשעבר, הגאון רבי ישראל מאיר לאו, ושר האוצר ישראל כ"ץ.

לאחר קבלת החיסון אמר הרב לאו לכאן חדשות: "שיבואו כולם להתחסן – אין חוכמות בדברים כאלה. 'בורא רפואות נורא תהילות' –  ברגע שיש לנו את המרפא הזה, צריך להשתמש בו, לנצל אותו. זו מחלה שכבר גבתה למעלה מ-3,000 קורבנות תוך פחות משנה. צריך להודות לכל מי שנתן את ידו כדי ליישם את התרופה הזאת להמוני בית ישראל".

תגיות:חיסוןראובן ריבליןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה