חדשות בריאות

"לתת כתף": מבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה יצא לדרך

לאחר שראש הממשלה ושר הבריאות התחסנו אמש בשידור חי, החל הבוקר חיסון הצוותים הרפואיים ברחבי הארץ. רבה של תל אביב-יפו והרב הראשי לשעבר, הגאון רבי ישראל מאיר לאו, התחסן בבית החולים איכילוב: "שיבואו כולם להתחסן – אין חוכמות בדברים כאלה"

בקבוקוני החיסון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בקבוקוני החיסון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין היו אמש (מוצאי שבת) הראשונים בישראל לקבל את החיסון נגד נגיף הקורונה, החל הבוקר חיסונם של הצוותים הרפואיים בבתי החולים ברחבי הארץ.

הראשון להתחסן בבית החולים איכילוב היה המנהל, פרופ' רוני גמזו, לשעבר פרויקטור הקורונה הלאומי. יחד אתו התחסנו רבה של תל אביב-יפו והרב הראשי לשעבר, הגאון רבי ישראל מאיר לאו, ושר האוצר ישראל כ"ץ.

לאחר קבלת החיסון אמר הרב לאו לכאן חדשות: "שיבואו כולם להתחסן – אין חוכמות בדברים כאלה. 'בורא רפואות נורא תהילות' –  ברגע שיש לנו את המרפא הזה, צריך להשתמש בו, לנצל אותו. זו מחלה שכבר גבתה למעלה מ-3,000 קורבנות תוך פחות משנה. צריך להודות לכל מי שנתן את ידו כדי ליישם את התרופה הזאת להמוני בית ישראל".

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר: "ברמה האישית, קבלת החיסון מהווה עבורי רגע של אופטימיות בדרך לניצחון על הקורונה. ברמה הלאומית, אני מקווה שהחיסון ירפא את פצעי המחלוקת ויביא לאחדות בעם ובמדינה. אני חושב שמבצע החיסונים הוא תעודת כבוד להנהגה הישראלית ולמערכת הבריאות הישראלית, ובשורה גדולה מאוד לאזרחים. נמשיך להיאבק במגפה, לצד נקיטת כל הצעדים המתחייבים בתחום הכלכלה".

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, התחסנה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. "זה יום שנותן תקווה חדשה לאזרחים במדינת ישראל – תקווה אמיתית לחזרה בטוחה לחיי שגרה", אמרה לאחר קבלת הזריקה. "החיסון יעיל, בטוח, והתחושה אחרי מצוינת. גם אני נתתי כתף, ואני קוראת לכולם להצטרף לבכירי המערכת שכבר מתחסנים".

בשלב הראשון של המבצע יתחסנו, כאמור, כלל הצוותים הרפואיים בסדר הבא: בבתי חולים, קופות חולים, מרפאות פרטיות ומרפאות רופאי שיניים, בתי חולים גריאטריים ופסיכיאטריים, סטודנטים לסיעוד ורפואה בסבבים קליניים, מד"א וארגוני הצלה. מחר יחלו להתחסן דיירים בבתי אבות ובמוסדות רווחה והמטפלים שלהם, מבוגרים מגיל 60 ומעלה וקבוצות הנמצאות בסיכון. בסוף השבוע נפתחה האפשרות להזמנת תור לחיסון נגד קורונה בקופות החולים כללית, מכבי ומאוחדת, והיום תיפתח אפשרות זו גם עבור מבוטחי קופת חולים לאומית. בכללית ובמכבי נרשמו עומסים כבדים על הקווים וזמני המתנה ארוכים.

במשרד הבריאות הבהירו, כי "המבצע יתחיל בשלבים ובאופן הדרגתי. במדינת ישראל יש מאות אלפי חיסונים, ועומדים להגיע מיליוני חיסונים נוספים ברכבת אווירית בעת הקרובה. משרד הבריאות, יחד עם חברת ס.ל.א., מאחסן את החיסונים בתנאי הקירור הנדרשים. על פי קצב ההתחסנות נספק חיסונים לקופות החולים ולאתרי החיסון. אנו שמחים לבשר כי נוכל לספק  לאזרחי ישראל את החיסונים כנגד נגיף קורונה בשתי מנות חיסון כנדרש".

נתניהו ואדלשטיין בסלפי אחרי החיסון, אמש (קרדיט: משרד הבריאות)נתניהו ואדלשטיין בסלפי אחרי החיסון, אמש (קרדיט: משרד הבריאות)

ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין הגיעו אמש לבית החולים שיבא בתל השומר, וקיבלו בשידור חי את החיסון נגד נגיף הקורונה. "על זה נאמר, זריקה קטנה לאדם – צעד ענק לבריאות של כולנו", אמר נתניהו לאחר שקיבל את הזריקה מרופאו האישי, ד"ר צבי הרמן ברקוביץ'.

"אני מבקש למענכם ולמען ההורים שלכם, למען המדינה היקרה שלנו – לכו להתחסן", הוסיף ראש הממשלה בהצהרה שמסר לאחר קבלת החיסון. "אנחנו יוצאים מאפלת הקורונה לאור גדול. אני מבקש דווקא עכשיו, וביתר שאת, להקפיד על הכללים: מרחק, שטיפת ידיים, עטיית מסכה ומניעת התקהלויות. אם כולם מתחסנים יותר מהר – אנחנו מחזירים יותר מהר את החיים לנורמליות שהכרנו, ובראש ובראשונה את הכלכלה. אנחנו צריכים את העזרה שלכם. אם נקפיד על הכללים וגם נתחסן – אנחנו יוצאים מזה, ובהחלט יכולים להיות המדינה הראשונה שיוצאת מזה".

לאחר נתניהו ואדלשטיין, התחסנו מנהל בית החולים, פרופ' יצחק קרייס, ומנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי. "זהו ערב היסטורי, לאחר שנה קשה עם תחלואה בנגיף הקורונה ותחלואה הולכת ועולה בימים אלו", אמר לוי. "סוף סוף אנחנו מתחילים לחסן את האוכלוסיה בחיסון שבניסויים שנעשו הוא הוכח כיעיל ובטוח. ללא ספק, תקווה למניעת תחלואה ולאחר חיסון מסה נרחבת מקרב באוכלוסיה, עובדה שתאפשר לנו לחיות בשגרה אחרת, הן בריאותית, הן חברתית והן כלכלית".

תגיות:חיסוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה