חדשות בריאות

מול המצלמות: נתניהו ואדלשטיין יתחסנו במוצאי שבת

ראש הממשלה ושר הבריאות, שיפתחו את מבצע החיסונים בישראל, יתחסנו בבית החולים שיבא בשידור חי. קבינט הקורונה יתכנס ביום ראשון כדי לקבל החלטות בנוגע להטלת הגבלות נוספות בהתאם למתווה "ריסון מהודק"

נתניהו ואדלשטיין (צילום: מארק ישראל סלם, פול)נתניהו ואדלשטיין (צילום: מארק ישראל סלם, פול)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין יתחסנו במוצאי שבת נגד נגיף הקורונה, כך נמסר הערב (חמישי) רשמית מלשכת ראש הממשלה. את ראש הממשלה ילווה רופאו, ד"ר צבי הרמן ברקוביץ'.

נתניהו ואדלשטיין, שיפתחו את מבצע החיסונים בישראל, יתחסנו בבית החולים שיבא מול המצלמות בשידור חי. החיסון הפומבי נועד לשמש דוגמה ולעודד את הציבור הרחב להתחסן נגד הנגיף.

ראש הממשלה יהיה מהמנהיגים הראשונים בעולם שיתחסנו נגד הקורונה. הנשיא ראובן ריבלין צפוי להתחסן ביום ראשון בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. מוקדם יותר היום, הודיע שר הפנים אריה דרעי כי יתחסן ביום ראשון: "אעשה זאת כדי לשמש דוגמה לציבור, כי זה חשוב מאוד, מציל חיים ובהוראת גדולי ישראל. כולם חייבים להתחסן, רק כך נחזור לחיים".

קבינט הקורונה יתכנס ביום ראשון כדי לקבל החלטות בנוגע להטלת הגבלות נוספות בהתאם למתווה "ריסון מהודק", וזאת לאור העלייה בתחלואה. בתום התייעצות שערך עם שרי כחול לבן, הודיע שר הביטחון בני גנץ כי עמדת גוש כחול לבן בנוגע להטלת ההגבלות תיקבע "בהתאם לנתוני התחלואה, לפילוח נתוני התמותה ואך ורק בכפוף להצגת תוכנית החיסונים והשפעתה הצפויה".

גנץ הדגיש, כי "היקף החיסונים וההשפעה הצפויה שלהם על רמות התחלואה הוא נתון קריטי לקבלת החלטות שישפיעו על כלכלת ישראל ופרנסתם של מיליונים. נבקש לקבל את כלל המידע הרלוונטי טרם כינוס הקבינט, ורק לאחר מכן נגבש את עמדתנו בנוגע להגבלות הנדרשות".

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו בישראל 2,802 נדבקים חדשים בקורונה – יום שני ברציפות עם יותר מ-2,800 מאומתים. על פי ההחלטה שקיבלה הממשלה בשבוע שעבר, כאשר מקדם ההדבקה (R) יעלה ל-1.32, או כשמספר הנדבקים החדשים ליום יגיע ל-2,500, תופעל התוכנית ל"ריסון מהודק" לפרק זמן של שלושה שבועות, במסגרתה תיאסר כל פעילות המסחר וייסגרו מקומות העבודה עם קבלת קהל. אם בתום תקופה זו מקדם ההדבקה ירד מתחת ל-1 או שמספר הנדבקים היומי יירד לפחות מ-1,000, הריסון המהודק ייפסק; במידה ולא – תיכנס ישראל לסגר מלא.

תגיות:חיסוןיולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה