חדשות בארץ

סער רשם את מפלגתו: "תקווה חדשה"

שבוע לאחר שהודיע על פרישתו מהליכוד, רשם גדעון סער את מפלגתו החדשה ברשם החברות, וביקש עבורה את השם "תקווה חדשה אחדות לישראל". סגן שר הבריאות, יואב קיש: "סער אומנם לא בדעות שמאל, אבל הוא ללא ספק פועל נגד הימין"

סער (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סער (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

גדעון סער, שהודיע בשבוע שעבר על פרישתו מהליכוד, רשם הבוקר (חמישי) את מפלגתו החדשה ברשם המפלגות. השם שביקש סער עבור המפלגה הינו "תקווה חדשה אחדות לישראל", ובין מטרותיה כפי שהוצהרו ברישום: פעילות למימוש זכויותיו הטבעיות וההיסטוריות של העם היהודי בארץ ישראל; ביסוס זהותה של ישראל כמדינתו של העם היהודי, שמשטרה דמוקרטי; והגנה על ערכיה כמדינת הלאום של העם היהודי, השומרת על זכויות אדם ונוהגת שוויון זכויות פרט.

מטרות נוספות של המפלגה החדשה הינן: פיתוח הארץ, עידוד מדיניות של פיזור אוכלוסין וחיזוק הפריפריה החברתית והגיאוגרפית; עידוד ההתיישבות והחקלאות בגליל ובנגב, בשומרון וביהודה, ובשדרה המזרחית – מרמת הגולן, לאורכו של הירדן והערבה בואכה אילת; קידום מערכת החינוך והעצמת מעמד המורה והמחנך בחברה; כלכלה חופשית, תוך הבטחת הזדמנות הוגנת לכל ומחויבות לערבות הדדית; וקידום רפורמות בכל רשויות המדינה, לרבות במערכות אכיפת החוק והמשפט ושיטת הממשל.

כזכור, חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון הודיעה שלשום על הצטרפותה למפלגתו של סער, כמספר שתיים שלו. השניים פרסמו הודעה משותפת, לפיה הוסכם ביניהם כי "בממשלה בראשות סער תכהן יפעת כמ"מ ראש הממשלה וסגניתו, ותעמוד בראש קבינט חברתי, שיוביל את העשייה בתחומים החברתיים, בדגש על חינוך, בריאות, פרנסה ורווחה". עוד נמסר, כי סוכם שהתנועה החדשה תקדם מהלכים לשינוי שיטת הבחירות והממשל, שיכללו: הגבלת כהונה של שמונה שנים לכל היותר לראש הממשלה, שינוי שיטת הבחירות לכנסת ומתן כוח לציבור לבחירה אישית לפחות של חלק מחברי הכנסת, והעברת סמכויות מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי.

סגן שר הבריאות, יואב קיש, ששימש כראש מטה הבחירות של סער בבחירות המקדימות לראשות הליכוד בהן התמודד מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, הצהיר כי סער פועל נגד הימין. "אני לא רואה בו אדם עם תפיסות של שמאל", אמר בריאיון ל"ישראל היום" שקטעים ממנו פורסמו הבוקר. "אבל אם הימין יכול להוביל דרך הליכוד ונתניהו כראש ממשלה, והוא מתנגד לה, אז הוא נגד הימין. הוא אומנם לא בדעות שמאל, אבל הוא ללא ספק פועל נגד הימין".

קיש סיפר, כי לאחר הפסדו בפריימריז סער התלבט אם לעזוב את הליכוד ולצאת לדרך חדשה: "אמרתי לו שאני חושב שהוא צריך להישאר, ושלעזוב זו תהיה טעות. גם היום הוא טועה. אני לא אדבר נגדו. יש לו המון כישרונות ויכולות, אבל הוא עשה טעות קשה שעזב את הליכוד". הוא הבהיר, כי אינו מתכוון ללכת בעקבותיו של סער: "אני דור שני בליכוד, אמא שלי הייתה חברת מרכז. מעולם לא חשבתי שיש איזה רעיון ללכת למקום אחר. הוא עשה טעות קשה, וחבל שהוא עשה את הטעות. אני לא חושב ולא מתכוון ללכת לשום מקום". 

עוד הוסיף קיש, כי הכרזתו של סער לפיה לא יישב בממשלה תחת נתניהו הינה טעות: "אני חושב שזה לא הזמן לקיטוב ולמסרים של פילוג. יש אתגרים גדולים כמו המלחמה בקורונה, המצב הכלכלי, המדיני והביטחוני. אני יכול לומר כי לאור ההישגים של נתניהו גם בקדנציה המורכבת הזו, עם השינוי במזרח התיכון וגם עם הקורונה – הוא הוכיח שוב שהוא האדם הנכון במקום הנכון למדינת ישראל". 

לדברי חיזוק בנושאי אהבת ישראל ואחדות ישראל, לפי לימוד יומי, לחצו כאן.

תגיות:גדעון סעריפעת שאשא ביטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה