חדשות בארץ

כ"ץ לנתניהו וגנץ: לאשר את תקציב 2020 ביום ראשון הקרוב

שר האוצר ישראל כ"ץ פנה לראש הממשלה נתניהו ולשר הביטחון גנץ בבקשה להעביר את תקציב 2020 לאישור הכנסת עד ה-23 בדצמבר, כדי למנוע בחירות מיותרות. במכתבו ליו"ר כחול לבן, תקף כ"ץ כי הימנעותו מתמיכה בתקציב וגרירת המדינה למערכת בחירות מהווה "חוסר אחריות לאומית ופיגוע כלכלי ישיר באזרחי מדינת ישראל"

כ"ץ (צילום: פלאש 90)כ"ץ (צילום: פלאש 90)
אא

שר האוצר ישראל כ"ץ פנה היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו, וביקש להעלות ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה את תקציב המדינה לשנת 2020, שהונח על ידו לפני שבוע וחצי במזכירות הממשלה. הוא קרא להעברת התקציב לאישור הכנסת עד ה-23 בדצמבר, כפי שנקבע בחוק, וזאת כדי למנוע "בחירות מיותרות", כהגדרתו.

במקביל שלח כ"ץ מכתב ליו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, בו קרא לו לתמוך בהעברת תקציב 2020, להמשיך בהידברות על לוחות הזמנים לקידום התקציב לשנת 2021, יחד עם חוקי ההסדרים והרפורמות במשק שמוכנים להגשה, ולהקפיא את תמיכתו בקידום החוק להקדמת הבחירות.

"הימנעותך מתמיכה בתקציב וגרירת מדינת ישראל למערכת בחירות מיותרת, בשל ויכוחים פוליטיים, מהווה חוסר אחריות לאומית ופיגוע כלכלי ישיר באזרחי מדינת ישראל", תקף כ"ץ את גנץ. "מדינת ישראל, אשר נמצאת על סף סגר שלישי ובראשיתו של מבצע החיסונים הלאומי, צריכה ממשלה יציבה וחזקה שעובדת למען אזרחי מדינת ישראל – תוך יציאה מהמשבר הבריאותי, הכלכלי והחברתי, ועל כולנו להתעלות ולמנוע מערכת בחירות יקרה מזיקה ומיותרת".

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, אמר אתמול כי ישראל נמצאת במסלול ברור לקראת בחירות. "אין מגעים, כנראה אין דרך לפתור את המשבר", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "כחול לבן נעולים, אנחנו כנראה הולכים למערכת בחירות".

זוהר ציין כי אינו מבין את ההיגיון של כחול לבן: "זו התאבדות פוליטית", אמר. "אנחנו לא רוצים שהכנסת תתפזר. יש ברירות אחרות, אפשר לשבת ולדבר". לדבריו, ניתן להגיע ל"פתרון יצירתי", במסגרתו תוארך הקדנציה של הממשלה לארבע שנים ושר המשפטים אבי ניסנקורן יעבור למשרד אחר: "במשרד המשפטים צריך להיות מישהו שלא עוין את ראש הממשלה והליכוד", הצהיר.

"ניסיתי לקיים מגעים – ללא הצלחה", הוסיף זוהר. "ככל שמתקדם המועד, אנשים אולי יכולים להתעשת בדקה ה-90. נכון לרגע זה, אף אחד לא התעשת".

בליכוד ובכחול לבן הכחישו שלשום את הדיווחים על התקדמות במגעים לקראת פשרה בסוגיית התקציב, שתמנע את פיזור הכנסת והליכה לבחירות מוקדמות. נחמיה שטרסלר טען ב"הארץ" כי בין הצדדים מתגבש הסכם, לפיו הממשלה הנוכחית תמשיך בכהונתה עד מאי 2024; כהונתו של נתניהו תוארך עד מאי 2022, ובמחצית השנייה של הקדנציה יכהן בתפקיד יו"ר כחול לבן, בני גנץ. עוד נטען, כי סוכם שתקציב 2020 יעבור בכנסת עד ה-23 בדצמבר, ועד סוף חודש מרץ יועבר תקציב דו-שנתי לשנים 2022-2021. במסגרת ההסכמות, שר האוצר כ"ץ יעביר את משרדו לנציג של כחול לבן.

בליכוד הגיבו בהכחשה קצרה: "הפרסום אינו נכון וחסר כל בסיס". בכחול לבן מסרו בתגובה: "אף לא מילה אחת של אמת – ושלא יעבדו עליכם". באשר להערכות, כי הסכם בין שתי המפלגות יכלול את העברת משרד המשפטים לידי הליכוד, אמרו: "הבהרה לחולמים: תיק המשפטים יישאר בידי כחול לבן ויהי מה". אתמול הבהיר גנץ בפומבי, כי לא יסכים להעברתו של ניסנקורן מתפקידו: "אני לא מתכוון להחליף אותו, הוא עושה עבודה טובה מאוד במשרד המשפטים".

תגיות:בני גנץישראל כ"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה